شناسهٔ خبر: 64598 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان انجام شد

دیدار سفیر ایران در برونئی با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ویژگی های مشترک فرهنگی، اجتماعی با کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا گفت: پیوندهای مشترک و قرابت فرهنگی، زمینه ساز پیوندها و‌ مشارکت اقتصادی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار با قدمت بندری، تاریخی و جاذبه های گردشگری و دریایی علاوه بر ظرفیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی دارای جاذبه‌ها و پتانسیل‌های برجسته، قوی بومی - محلی و ‌صنایع‌دستی است که نیاز به معرفی و بازاریابی در کشور برونئی دارد.

آقایی با اشاره به رویکرد و‌ روابط خوب ایران با کشورهای منطقه جنوب‌شرق آسیا خاطرنشان کرد: امروز یکی از رسالت‌های سفرا به عنوان نمایندگان کشور گسترش تعاملات و مبادلات اقتصادی و هماهنگی تجار کشور با کشورهای جنوب شرق آسیا است که به نظر می‌رسد باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سفارت‌خانه‌ها قرار گیرد.

وی گفت: ایفای نقش موثر در زمینه پیوندها و مراودات تجار و بخش های خصوصی، تشویق‌گر و توسعه‌دهنده پیوندها و ارتباطات کشورها خواهد بود.

حمیرا ریگی در این نشست که در بندر شهید بهشتی انجام شد با اشاره به حضور خود به عنوان سفیر ایران در برونئی گفت: شاخص‌های مشترک فرهنگی، اقتصادی و معرفی و شناساندن آنها بین‌ جوامع موجب رشد و توسعه اقتصادی و گردشگری کشورهاست.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی افزود: تلاش برای ارتقای آگاهی و حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی اقتصادی در داخل و خارج زمینه ساز همکاری و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی خواهد بود.

نظر شما