شناسهٔ خبر: 64601 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اراده قاطع دولت تدبیر و امید برای حل مشکل مسکن/ شتاب گیری ساخت و ساز مسکن در سیاست‌گذاری‌ها/اولویت با خانه‌اولی‌هاست

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای حل مشکل مسکن ارائه قاطع دارد، گفت: شتاب گیری ساخت و ساز مسکن در اولویت سیاست گذاری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از ۵۸۴ واحد مسکن احداثی دولت تدبیر و امید در شهرستان سیرجان استان کرمان، با بیان اینکه شان مسئولان، شان پاسخگویی و خدمتگزاری است، گفت: در دولت تدبیر و امید اراده قاطع بر حل مشکل مسکن مردم است.

وی با بیان اینکه مسکن شرایط و ضوابط و سیاست‌گذاری خاص خود را دارد، ادامه داد: در شهرستان سیرجان، با توجه به وضعیتی که با آن مواجه هستیم، پروژه‌های احداث مسکن برابر ضوابط و با راهبری و راهنمایی استانداری، به اتمام خواهد رسید. 

اسلامی اداره کل راه و شهرسازی را مکلف به افزایش ظرفیت پاسخگویی به مردم دانست و گفت: اگر تقاضا برای مسکن وجود دارد و تعاونی‌هایی هستند که قابل اعتمادند و برابر قانون از ظرفیت احداث مسکن برخوردارند، به هیچ وجه دلیلی ندارد که به این پروژه‌ها زمین واگذار نکنیم. باید کمک کنیم که پروژه‌های ساخت مسکن شتاب بگیرد. 

وی ادامه داد: با اولویت به مساله مسکن می‌پردازیم و از ساخت و ساز حمایت خواهیم کرد. سازمان ملی زمین و مسکن تصمیمات لازم را برای تخصیص زمین به پروژه های احداث مسکن اتخاذ کرده و از جریان تولید مسکن حمایت خواهد کرد. 

وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر اراده دولت تدبیر و امید برای حل مشکل مسکن گفت: برای ما مهم‌ترین اقدام در این مقطع این است که بخش ساختمان و ساخت و ساز مسکن شتاب بگیرد و مردم در صف انتظار خانه‌دار شدن قرار نگیرند. 

وی ادامه داد: شهرستان سیرجان به اندازه تقاضای موجود از برنامه‌ای که برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور طراحی شده، بهره مند خواهد شد و در این فرآیند اولویت با خانه اولی‌ها خواهد بود. 

 

 

نظر شما