شناسهٔ خبر: 6461 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

محمدباقر نوبخت خبر داد

سقف وام مسکن همچنان ۵۰ میلیون تومان است/ کمک به تولید مسکن ارزان‌قیمت از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به جزئیات طرح مسکن امید اشاره کرد و گفت: مسکن مهر از دولت قبل با مشکلات عدیده‌ای به دستور کار دولت تدبیر و امید، اضافه شد و ما متعهد به حل این مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با بیان این‌که امسال ضمن اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سال قبل و از محل مصوبه هیات وزیران برای وام مسکن اختصاص داده شده، پرداخت حداکثر ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ به تصویب رسیده بود، گفت: از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها، مبلغی برای کمک به تولید مسکن ارزان قیمت یا دادن دادن تسهیلات ارزان قیمت با اولویت اختصاص مسکن به زنان سرپرست خانوار و زوج‌های جوان، نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور  درباره وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن نیز اظهار کرد: وام مسکن ۸۰ میلیونی را نیز باید دید چه تصمیمی در آینده گرفته می‌شود. مصوبه قبلی هیات وزیران در سال ۹۳ سقف وام برای شهرهای بزرگ را ۵۰ میلیون تومان تعیین کرده، تغییر این عدد را به اطلاع می‌رسانیم.

وی یادآور شد: مسکن مهر از دولت قبل با مشکلات عدیده‌ای به دستور کار دولت تدبیر و امید، اضافه شد و ما متعهد به حل این مشکل هستیم. در راستای تسهیلات و اینکه فهرست بهای ساخت و ساز در مسکن مهر بالا رفت، ۱۰۰۰ میلیارد تومان دولت تقبل کرد که ۷۰۰ میلیارد تومان از خزانه و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت‌های آب و فاضلاب و نیرو صرف شود تا کمک به ایجاد شبکه‌های آب و برق و فاضلاب از محل منابع خودشان شود تا بار هزینه به متقاضیان مسکن مهر تقلیل یابد. امیدواریم این کار به تدریج انجام شده تا پرونده مسکن مهر بسته شود.

نوبخت درباره طرح جایگزین مسکن مهر که "مسکن امید" خواند نیز توضیح داد و گفت: طرح جدیدی برای تولید مسکن حمایتی و "مسکن امید" آغاز شد. سالانه دولت باید ۳۰۰ هزار مسکن ایجاد کند و طی ۶ سال یک یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن باید ایجاد کند و تسهیلاتی که به این تولید مسکن داده می شود تسهیلات ارزان قیمت است و باید از محل ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع قانون هدفمندی یارانه ها به عنوان "پرداخت مابه التفاوت" قائل شویم. الان سازمان مدیریت و برنامه ریزی جلسات مستمری با وزیر راه، شهرسازی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، دارد تا چگونگی تولید مسکن ارزان قیمت تعیین شود. /

نظر شما