شناسهٔ خبر: 64633 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها مطرح شد:

تمهیدات رییس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور برای سفرهای نوروزی ۹۸/ تاکید بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی/پایش ترددها و ترافیک جاده‌ها در نوروز از طریق پهباد‌ها

جلسه رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ضمن تشریح تمهیدات سفرهای نوروزی ۹۸ بر هماهنگی و همکاری عمیق دستگاه‌ها، لزوم رعایت اصل ضرایب آمادگی و پاسخگویی از سوی دستگاه‌ها، گسترش استراحتگاه‌ها و آرام‌سازی محدوده ۳۰ کیلومتری شهر و جاده‌ تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی یکصد و دومین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست محمد اسلامی با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل و دبیر این کمیسیون، اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها به منظور بررسی گزارش‌ تمهیدات دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص سفرهای نوروزی ۹۸ در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه خلاصه گزارش وضعیت ایمنی، عملکرد کمیسیون و برنامه‌های آتی از سوی رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران ارائه شد. سپس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور ناجا و اورژانس گزارش‌های تمهیدات سفرهای نوروزی ۹۸ مربوط به هر یک از دستگاه‌ها را ارائه کردند.

هماهنگی و همکاری عمیق دستگاه‌ها در سفرهای نوروزی ۹۸ یک اصل است

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها پس از استماع گزارش‌ها و اقدامات انجام شده از سوی هر یک از دستگاه‌ها، نکاتی را جهت پیگیری و قرار گرفتن در دستور کار آن‌ها مطرح کرد و گفت: مهمترین اصل در سفرهای نوروزی ۹۸ هماهنگی و همکاری عمیق بین دستگاه‌های ذی ربط است.

وی افزود: باتوجه به وجود یک عزم ملی برای کاهش تلفات و تصادفات، ستاد سفر‌های نوروزی تشکیل و با جدیت پیگیری شود و هر استان  در حوزه استحفاظی خود از آمادگی لازم در برابر افزایش حجم تردد‌ها برخوردار شود.

لزوم رعایت اصل ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی از سوی دستگاه‌ها

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه «ضریب آمادگی و ضریب پاسخگویی در سفرهای نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول باید حداکثری باشد» گفت: پایش ترددها و ترافیک جاده‌ای در ایام نوروز از طریق پهباد‌ها در دستور کار قرار گیرد و تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای در ایام سفرهای نوروزی بدون اختلال در حال برداشت اطلاعات باشند.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌ها خطاب به رئیس پلیس راهور ناجا گفت: به منظور کنترل و نظارت بر عبور و مرور در راه‌های روستایی طی سفرهای نوروزی ۹۸ پیشنهاد می‌شود از نیروهای بسیجی روستا‌ها به عنوان همیاران پلیس استفاده شود.

دعوت از برندهای معتبر برای مشارکت در استراحتگاه‌های بین راهی

اسلامی در ادامه بیان داشت: در راستای گسترش استراحت‌گاه‌ها و کمپ‌های نوروزی در حاشیه جاده‌ها از استقرار برندهای معتبر استقبال شود و محل استقرار آنها با در نظر گرفتن نکات ایمنی مناسب‌سازی گردد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از آغاز سفرهای نوروزی ۹۸ شانه‌های راه‌ها و شیب‌های شیروانی اصلاح و آشکارسازی نقاط پر تصادف انجام شود. به علاوه انتظار می‌رود با همکاری مستقیم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ایستگاه رادیویی ویژه‌ ایام سفرهای نوروزی ایجاد و نقاط کور مخابراتی از طریق نصب آنتن‌های «بی‌تی‌اس» تحت پوشش قرار گیرد.     

۳۰ کیلومتری آرامش در سفرهای نوروزی ۹۸

وی ۳۰ کیلومتری حدفاصل شهر و جاده را مورد توجه قرار داد و گفت: فاصله ۳۰ کیلومتری بین شهر و جاده که همواره به عنوان پر حادثه ترین محدوده تلقی می‌شد با آرام‌سازی، ایمن سازی و مبلمان سازی به وسیله همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌تواند به ۳۰ کیلومتری آرامش تبدیل شود.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ضمن تجلیل از همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برای آماده ‌سازی بهره‌برداری از ۶۰۰ کیلومتر باند دوم در سفرهای نوروزی ۹۸ خاطرنشان کرد: تمامی نکات ایمنی، خط کشی و نصب علائم پیش از آغاز سفرها انجام شود و من حیث المجموع نوروزی شاد و خاطره‌ انگیز برای مردم به یادگار بماند.

اسلامی در پایان یادآور شد: علاوه بر انجام گرفتن تمامی وظایف از سوی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، یک گزارش تحلیلی دقیق و شفاف در زمینه اثربخشی ایمنی تهیه شود.

نظر شما