شناسهٔ خبر: 64649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ایمنی سفرهای نوروزی صورت گرفت؛

برگزاری دوره آموزش قایقران در قشم

آموزش آتش نشانی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری دوره آموزش قایقران برای تعداد ۹۵ نفر از ناخدایان قایق های تفریحی در روستای ساحلی گورزین جزیره قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، معاون امور دریایی این اداره کل از برگزاری دوره آموزش قایقران برای تعداد ۹۵ نفر از ناخدایان قایق های تفریحی در روستای ساحلی گورزین جزیره قشم خبر داد.

اسماعیل مکی زاده در این رابطه اظهار داشت: دوره آموزش قایقران مطابق با دستورالعمل مصوب سازمان بنادر و دریانوردی اجرا شد که ۶۸۰ نفرساعت از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی افزود: برای شرکت کنندگان در این دوره، گواهینامه قایقران در قایق های موتوری بر اساس قوانین و مقررات ملی صادر خواهد شد.

مکی زاده هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی و ارتقای دانش دریانوردی در میان ناخدایان و فعالان گردشگری منطقه، افزایش ایمنی سفرهای نوروزی و رونق بخشی به معیشت ساکن روستاهای ساحلی بزرگترین جزیره خلیج فارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دوره یاد شده توسط مراکز آموزشی دریانوردی تحت نظارت سازمان اجرا می شود، اظهار داشت: این آموزش ها برای تعداد ۹۵ نفر در قالب چهار دوره آموزشی به اجرا در آمد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی سال ۹۸ و نیاز به برنامه ریزی و آمادگی برای ارائه خدمات ترابری ایمن مسافران و گردشگران نوروزی، برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندرکاران ناوگان شناورهای مسافری و گردشگری در تمامی نقاط تفریحی، مسافری و گردشگری دریایی استان اجرا می شود.

نظر شما