شناسهٔ خبر: 64658 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با تصويب هيات عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

چرخش اصولی در سطوح مديريتی در دستور كار كميته انتصابات قرار گرفت

عبداهاشم حسن نیا چرخش مشاغل در سطوح مديريتی و استفاده بهينه از ظرفيت‌های توانمند كاركنان در مناصب مديريتی، در دستور كار كميته انتصابات سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قرارگرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌ای، مهندس عبدالهاشم حسن نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رييس اين سازمان ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت:امروزه آموزش هاي رسمي به تنهايي نمي توانند انسان هاي سازماني را در ابعاد مختلف پرورش دهند و به اين دليل است كه بسياري از توانمندي ها و كيفيت هاي نيروي انساني در عمل پرورش مي يابند و يكي از مكانيسم هاي دو نقشي كه هم موجب تسهيل در امور اجرايی سازمان مي شود و هم به توسعه سرمايه انساني مي انجامد، نظام چرخش در مشاغل است كه موجب صرفه جويي در وقت، هزينه ها و انجام بهتر كارها شده و سرمايه انساني را در ابعاد مختلف پرورش مي‌دهد.                                                                                    

وي هدف از چرخش مشاغل را بهره گيري از  توانمندي هاي جوانان مستعد كشور براي تصدي پست هاي مديريت حرفه اي و افزايش سهم و نقش آنان در مديريت اجرايي كشور دانست و تصريح كرد: چرخش مشاغل در حوزه مديريتي سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در جلسه اعضای هيات عامل مطرح و مقرر شد از اين پس در دستور كار كميته انتصابات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد.

حسن‌نيا افزود: امروزه ارزش و اعتبار سازمان ها عمدتا" در گرو توليد محصولات و ارايه خدمات كيفی و متناسب با نياز جامعه است كه اين امر مهم به وسيله سرمايه انسانی كارآزموده و مجرب تحقق می‌يابد و دست اندركاران سازمان‌ها به اين نكته دقيقا" واقف شده‌اند كه راهی جز توجه جدی به توسعه سرمايه انسانی ندارند.

وی با اشاره به اين‌كه گام‌های موثری از طريق طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی با روش‌های نوين در خصوص بالنده كردن سرمايه‌های انسانی برداشته شده است، خاطرنشان كرد: به رغم تلاش هاي انجام شده، تا حدودي از مكانيسم‌های عملی كارآمد و كاربردي در حوزه توسعه سرمايه انساني غفلت شده است كه دراين راستا يكی از روش‌های موثر در جهت تسهيل كار در سازمان و همچنين توسعه سرمايه انسانی، چرخش در مشاغل در سطوح مختلف سازمانی محسوب می‌شود.

رييس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای همچنين اظهار داشت: چرخش در مشاغل فرآيندی است كه طی آن كاركنان يك سازمان در سطوح مختلف در مشاغل هم خانواده به صورت جا به جايي انجام وظيفه می كنند و به واسطه آن، يكنواختي در فرآيند انجام امور رفع شده و موجب افزايش انگيزه كاركنان می‌شود و با افزايش تعامل و همدلی بين كاركنان، ارتقای سطح خدمات را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره اين كه در حال حاضر نيروهاي توانمند و متخصص در ستاد مركزی و ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل وجاده‌ای در استان ها شاغل هستند، افزود: ارزش‌های اجتماعی ارتباط مستقيم با رفتارهای انسانی و سازمانی دارد، در اين راستا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به گستردگی فعاليت‌های خود در سراسر كشور و نقش خطير خدماتی در حوزه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان ۲ بخش تاثير گذار در اقتصاد كشور، بازنگری در فرآيندهای شغلی و انگيزشی مديران و كاركنان خود را در جهت ارتقای نشاط سازمانی و اجتماعی در دستور كار خود قرار داده است.

نظر شما