شناسهٔ خبر: 64675 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی با افتتاح ۵۲۸ واحد مسکونی عنوان کرد:

ضرورت توجه به بحث مسكن و ايجاد فضای كسب و كار در بافت‌های فرسوده/ تعادل بخشی به بازار مسكن وظيفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث مسكن و ايجاد فضای كسب و كار در بافت‌های فرسوده گفت: تعادل بخشی به بازار مسكن وظيفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز صبح (پنج‌شنبه) طی سخنرانی در مراسم افتتاح ٥٢٨ واحد مسكونی اقشار كم درآمد كوی كوثر اراك ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در ساخت پروژه بیان كرد: افتتاح امروز یك نمونه از پروژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است كه همواره در بخش مسكن بر روی آن تاكید دارد و رییس جمهوری نیز به طور ویژه آن را مطالبه و پیگیری می‌كند.

اسلامی در ادامه با بیان اینكه تسهیل در عرضه مسكن هدف اصلی ما در این دوره محسوب می‌شود گفت: ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسكن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری ما بوده كه هم اكنون در قالب برنامه عرضه و تولید ٤٠٠ هزار واحد مسكن دنبال می‌شود.

وی افزود: مشاركت مردم و همچنین خیرین در بافت های مسكونی جدیدی كه شكل می‌گیرد امری ضروری محسوب شده و همكاری‌ها باید به گونه‌ای شكل بگیرد تا تمامی نیازهای مسكونی منظقه به نحو احسن برآورده شود.

این مقام مسئول با تاكید براینكه تعادل بخشی بازار مسكن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی در این مرحله به شمار می‌رود، گفت: ما باید در این مسیر با مراقبت از عرضه و تقاضا نیاز مسكن را با سیستم سنجش منظم دنبال كرده و برای پشتیبانی از تقاضا و مدیریت آن، شرایط عرضه را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم كنیم.

اسلامی با اشاره به اینكه پیشنهادهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ٩٨ در سرفصل تبصره ٨ قانون جهت ارائه تسهیلات كافی به خریداران مسكن به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: بحث مسكن شهری و گسترش شهرهای جدید استان در صورت وجود استعداد و تأسیسات زیربنایی و همچنین احیای بافت فرسوده از طریق مسائل زیرساختی چون مسكن از مباحث مهم استان مركزی به شمار می‌رود كه باید دنبال شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ٤٠٠ هزار واحدی مسكن، تعداد ٢ هزار و ٨٨ واحد به استان مركزی اختصاص یافته كه تلاش داریم براساس زمان‌بندی اعلام شده اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: در بافت‌های فرسوده باید در حوزه روبنایی مسكن و فضای كسب و كار، كار شده و گسترش یابد چراكه در این صورت سرمایه‌گذاری در سرانه‌ها به صورت خود به خود انجام شده و از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.

نظر شما