شناسهٔ خبر: 64714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی :

۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان یک خط ارتباطی برای توسعه روابط است

جلسه خراسان شمالی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : از نظر ما ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان یک خط ارتباطی برای توسعه روابط استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، مدیر این اداره کل گفت : از نظر ما ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان یک خط ارتباطی برای توسعه روابط استان هست .

مصطفی زاده در نشست کارگروههای اقتصادی و زیربنایی استان خراسان شمالی با حضور احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان ، اظهار داشت : صادرات مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و فولاد ، صادرات خدمات پیمانکاری و صادرات خدمات مهندسی در ارتباط متقابل با این کشور می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود : ایجاد شهرک صنعتی تکنولوژی های ساختمان در مرز ترکمنستان ، سرمایه گذاری در احداث ۳۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی ، تشکیل شرکت های حمل و نقل مشترک ، بازارچه مرزی پرسه سو و آمادگی حضور ساختمان عمران استان در نمایشگاه صنعت ساختمان ترکمنستان می تواند در برنامه های مشترک استان با کشور ترکمنستان قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت : در حال حاضر ۴ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند که از این تعداد ۱۶۰۰ نفر دارای پروانه اشتغال می باشند که پتانسیل بالقوه مهندسی در استان است.

مصطفی زاده تصریح کرد : همچنین ۱۰ شرکت آزمایشگاهی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند ، ۱۴۱ مجری ساختمان و ۵۲ شخص حقوقی مجری و ۱۶ مدرس رسمی دارای پروانه در استان فعالیت دارند.

وی خاطر نشان کرد : در مجموع از سال ۹۵ تا ۹۷ حداقل حدود ۵۰۰ هزار متر مربع در سال در حوزه مسکن توسط گروه متخصص نظارت شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۵۸۱ دستگاه ناوگان باربری در استان گفت : طی ۱۰ ماهه سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۷۵۴ تن مصالح ساختمانی از قبیل سیمان ، فولاد ، آلومینیوم ، پیاز و ... به خارج از استان صادر شده است که می تواند به کشور همسایه صادر شود.

نظر شما