شناسهٔ خبر: 64721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری اعلام کرد:

فعالیت کمیسیون های ماده ۵ و ۱۰۰ نیازمند بازنگری است

صبوري مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: رویه خوبی که در سال های اخیر اتفاق افتاده تعیین و اجرای تعرفه خدمات مهندسی از ابتدای سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مدیر این اداره کل گفت: رویه خوبی که در سال های اخیر اتفاق افتاده تعیین و اجرای تعرفه خدمات مهندسی از ابتدای سال است.

حسن صبوری در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در سخنانی اظهار داشت: وقتی تعرفه ها برای تصویب می آید مشخص است که کار کارشناسی روی آن صورت گرفته که امیدواریم با ارسال جزئیات تکمیلی تعرفه پیشنهادی سال ۹۸ ، جمع بندی تا قبل از پایان سال صورت گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: امروز کشور و مردم مشکلات اقتصادی زیادی دارند و نگاه ما در زمینه وضع تعرفه باید کنترل قیمت‌ها باشد، هر چند معتقدیم که مهندسان نیز جزئی از همین مردم هستند و نباید اجحافی در حق مهندسان صورت گیرد و باید به سمت واقعی کردن تعرفه ها حرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های کمیسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ بیان داشت: این شرایط خوبی نیست که وقت ما دائم باید در این کمیسیون ها برای بررسی درخواست ها در جهت اقتصادی کردن پروژه ها صرف شود و در واقع هدف و رسالت ما چیز دیگری است که البته  این موضوع ؛ چالش کشوری است.

صبوری در زمینه وضعیت سیما و منظر شهر قم نیز عنوان کرد: کمیته ای برای این امر تشکیل شده و این کمیته به سطح شورای سیما و منظر استان نیز ارتقاء یافت ؛ اما متاسفانه همکاری خوبی از سوی دستگاههای مرتبط با این امر صورت نگرفت که انتظار  می رود موضوعات سیما و منظر شهری در سطح استان با جدیت دنبال شود.

وی الکترونیکی کردن خدمات را موضوع مهمی دانست و افزود: امیدواریم با تفاهمنامه ای که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل راه و شهرسازی قم منعقد شده بتوان گام های خوبی در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی برداریم.

نظر شما