شناسهٔ خبر: 64733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد

آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر» در بندر خرمشهر

جلسه خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر،از آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل «شهر و بندر خرمشهر» در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر, مدیر این اداره کل از آغاز طرح مطالعات باز آفرینی تعامل "شهر و بندر خرمشهر" در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خبر داد.

نورالله اسعدی در جلسه ای که با هدف مطالعات باز آفرینی تعامل شهر و بندر با رویکرد بهینه شدن تعامل شهرهای نوار ساحلی ایران و بنادر همجوار در بندر خرمشهر برگزار شد گفت: سازمان بنادر ودریانوردی این طرح را در رستای انجام  مسئولیت های اجتماعی بنادر برای ۱۵ بندر همجوار و ۱۲ شهر آغاز کرده است و باتوجه به اینکه بنادر در توسعه شهر های بندری اثرگذاری بالایی دارند می توان موجبات توسعه هم زمان شهر و بندر را رقم زد.

وی تصریح کرد: شهر و بندر از دیر باز نمایانگر سیستمی مبتنی بر تعامل میان عملکردهای گوناگون و دارای نقش مکمل در قبال یکدیگر برای خلق مکانهایی برای مبادله ،ایجاد و توسعه تجارت دریایی بوده اند. مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر خاطر نشان کرد: بندر خرمشهر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و بر لزوم هماهنگی وهمکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها ، ارگان ها و نهاد های ذیربط تا کید کرد.

وی گفت: نتایج و خروجی های مطالعات می بایست منجر به تنظیم دستورالعمل ها و اقدامات اجرایی در حوزه بندری وشهری گردیده و همچنین شرح وظایف نهادها و سازمان های عامل و همکار در موضوع مطالعات تدوین شوند.

اسعدی در ادامه اظهار داشت: در تعامل شهر و بندر و و انجام مسئولیت های اجتماعی بندر خرمشهر با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی از قبیل ترمیم جاده بیرون بندر (از درب سنتاپ تا پلیس راه خرمشهر)، احداث مجموعه ورزشی اقامتی در درون شهر خرمشهر،لایروبی رودخانه کارون و احداث ۸ پست اسکله گردشگری را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی و  توسعه آن پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است افزود: رودخانه های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از  قطب های گردشگری کشور تبدیل شوند.

اسعدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران با توجه به حمایتهای سازمان بنادرو دریانوردی  و بندر خرمشهر در  سرمایه گذاری  و گردشگری دریایی در این بندر راغب شدند،اظهار داشت: یکی از موارد مهم سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر است به طوری که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راستا می تواند راهگشا باشد.

نظر شما