شناسهٔ خبر: 64753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در مناطق محروم با جدیت دنبال می‌شود

رضایی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه‌های راهسازی روستایی از اهمیت ویژه برای رونق و توسعه مناطق محروم برخوردار است و بر همین اساس تکمیل و بهره برداری این طرح ها با جدیت دنبال می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، مدیراین اداره کل گفت: پروژه های راهسازی روستایی از اهمیت ویژه برای رونق و توسعه مناطق محروم برخوردار است و بر همین اساس تکمیل و بهره برداری این طرح ها با جدیت دنبال می شوند.

رضا رضایی با اشاره به بازدید خود از پنج پروژه روستایی شهرستان رامهرمز ، اظهارداشت: پروژه آنتنی های رامهرمز در مجموع به طول ۴۲ کیلومتر از جمله طرح های راهسازی با اهمیت در این منطقه هستند.

وی تصریح کرد: آنتنی های بخش مرکزی رامهرمز به طول ۲۱ کیلومتر در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۴۰ میلیارد ریال است.

این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه ساخت این پروژه را از محل اعتبارات وزارت نفت اعلام کرد.

وی همچنین به راه روستایی بخش شرقی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این محدوده ۲۱ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال تکمیل است.

رضایی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت و تکمیل این پروژه ها از محل اعتبارات وزارت نفت اختصاص یافته و باید تاکید کرد که پروژه های راهسازی روستایی از اهمیت ویژه برای رونق و توسعه مناطق محروم برخوردار است و بر همین اساس تکمیل و بهره برداری این طرح ها با جدیدیت دنبال می شوند.

این عضور شورای برنامه ریزی استان در ادامه نیز با بیان اینکه از جاده در حال ساخت آبشار به باوج در بخش مرکزی رامهرمز به طول پنج کیلومتر بازدید شد،گفت: این پروژه تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن بخش مرکزی شهرستان را به بخش ابوالفارس متصل می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین در خصوص یکی دیگر از پروژه های روستایی این شهرستان گفت: پروژه "مشلوش" به "مقامس" به طول ۳.۵ کیلومتر در حال زیرسازی آسفالت است که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن هشت میلیارد ریال است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود این پروژه نیز تا خردادماه سال آینده زیر ترافیک می رود.

افزون بر ۱۱هزار کیلومتر راه روستایی در خوزستان وجود دارد که از این مجموع ۶۵ درصد آسفالته است.

با توجه به تولید ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی در خوزستان و نقش مناطق روستایی این استان در این خصوص راه های دسترسی روستایی نقشی اساسی در عرضه این محصولات به بازار مصرف دارند.

نظر شما