شناسهٔ خبر: 64756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

رشد ۲۹ درصدی تردد وسایل نقلیه در استان مرکزی در بهمن‌ماه ۹۷

تریلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای استان مرکزی در بهمن‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مدیراین اداره کل گفت: تردد وسایل نقلیه در محورهای استان مرکزی در بهمن‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد یافت.

علی زندی‌فر در خصوص تردد در محورهای شریانی استان مرکزی در بهمن‌ماه ۹۷ بیان کرد: در ۶۲ محور شریانی مجهز به سیستم تردد‌شمار استان ،در بازه زمان اول تا سی‌ام بهمن‌ماه، ۱۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۸ تردد وسیله نقلیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۹ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

وی میانگین سرعت تردد خودروها در این محورها را ۸۳ کیلومتر بر ساعت دانست و افزود: در بهمن ماه ۶ درصد تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است در حالی که میانگین درصد تخلفات سرعت غیرمجاز در کشور ۷ درصد است، همچنین ۲۸ درصد تردد وسایل نقلیه در محورهای استان مرکزی مربوط به وسایل نقلیه سنگین است، در حالی که این میانگین در کشور ۱۵ درصد است.

زندی‌فر با اشاره به ۲ میلیون ۹۱۰ هزار و ۵۱۵ خودروی ورودی به استان و ۲ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۵۳۷ خودروی خروجی از استان در بازه زمانی مذکور، گفت: در بهمن ماه سال جاری پرترددترین محورهای استان با تردد هزار و ۱۲۵ خودرو محور  شازند – اراک بوده، همچنین ۹۸۸ تردد در جاده قدیم تهران - ساوه و ۹۳۱ تردد در محور اراک - شازند انجام گرفته است.

وی بیشترین سرعت متوسط را با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت مربوط به آزادراه ساوه – تهران دانست و افزود: در محورهای  اراک - سلفچگان و سلفچگان - اراک به ترتیب ۹۸ و ۹۷ کیلومتر بر ساعت، سرعت خودروها ثبت شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده با ۵۴ درصد مربوط به محور ساوه- بوئین زهرا بوده و ۴۹ درصد ترددها در محور بوئین زهرا- ساوه و ۴۸ درصد نیز مربوط به محور اصفهان- دلیجان به ثبت رسیده است. 

نظر شما