شناسهٔ خبر: 64762 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اجرای پروژه مصلا و توسعه مجلس با فرآیند HSE/ تشکیل کمیته مشترک HSEبین سازمان مجری و مرکز تحقیقات

عليزاده معاون وزیر راه و  شهرسازی با اعلام اینکه ضرورت دارد تا فرآیند HSE در تمامی اقدامات عمرانی و ساخت و ساز نهادینه شود از اجرای پروژه مصلا و طرح توسعه مجلس با فرآیند HSE خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جعفر علیزاده مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دومین همایش نشان تعالی HSE که امروز (یکشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و همچنین مسئولان شهرداری در سالن برج میلاد در حال برگزار شدن است، گفت: ورود به بحث HSE به پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در مورد این مهم فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود تا بتواند به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: معتقدم مادامی که در تعیین صلاحیت مجموعه مهندسان مشاور و پیمانکار این موضوع لحاظ نشود گام های محکمی بر نداشته‌ایم و به همین دلیل اهمیت دارد تا به این فرآیند مهم در ساخت و ساز توجه بیشتری شود.

علیزاده از تشکیل کمیته مشترکی بین سازمان مجری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در موضوع HSE خبر داد و گفت: واقعیت این است مادامی که ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کشور پیاده نشود حوادث ساختمانی در کارگاه های ساختمانی و کارگاه های عمرانی ادامه دارد و به همین دلیل بر این مهم تاکید داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نشستی که با انجمن شرکت‌های بیمارستان‌ساز کشور داشتیم اعلام کردیم که به دنبال الزامی کردن بحث HSE در ساخت و ساز هستیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه الزامی کردن و رعایت HSE در فرآیند ساخت و ساز ۳ تا ۵ درصد هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، گفت: پروژه مصلا با فرآیند HSE در حال انجام و با چند هزار میلیاردتومان کار در حال پیگیری است تا مصلای تهران به بهترین شیوه اجرا شود. خوشبحتانه بدون هیچ حادثه‌ای سازه‌ای با دهانه‌ای به قطر ۱۱۰ متر و ارتفاع ۸هزار متر نصب شده است.

علیزاده ادامه داد: تشکیل کمیته HSE در موضوع مصلا و شناسایی تهدیدات و عوامل مختلف در پروژه مصلا انجام شده است و در عین حال موضوع آموزش نیز به جد دنبال می‌شود. همچنین در ساختمان و طرح توسعه مجلس نیز موضوع HSE رعایت شده است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی همچنین از تشکیل جلسات مستمر با معاونت مسکن و ساختمان خبر داد و اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی در موضوع ایمنی، سلامت و محیط‌زیست گام‌های موثری برداشته است و هم اکنون وقت آن رسیده است تا در آیین نامه های بالادستی این الزامات مستند شوند.

وی در پایان خوستار شد که فرایند HSE در پروژه های عمرانی الزامی و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

نظر شما