شناسهٔ خبر: 64766 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد ۱۱ ماه راه‌آهن هرمزگان/تخلیه و بارگیری بیش از ۱۷ میلیون تن بار طی ۱۱ ماه گذشته

ماسوری مدیرکل راه آهن هرمزگان با تشریح عملکرد ۱۱ ماهه این راه آهن گفت: بیش از ۱۷ میلیون تن بار از مبادی راه آهن هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن ماسوری با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۹۶ هزارو ۵۱۸ تن انواع محمولات و مواد معدنی و کالاهای تجاری در راه‌آهن هرمزگان بارگیری شده است تصریح کرد: این میزان بار که شامل کانتینر و محمولات ترانزیت بوده از مبادی ایستگاه‌های گل گهر، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده و به مقاصد مختلف داخلی و خارجی ارسال شده که با بارگیری این میزان بار امسال نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی از تخلیه بیش از ۱۱ میلیون تن انواع محمولات و مواد معدنی خبر داد و افزود: در ۱۱ ماه امسال(تا پایان بهمن) ۱۱ میلیون و ۶۳۷ هزارو ۳۰۲ تن انواع محمولات و مواد معدنی که شامل مواد مورد نیاز پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تمی شود در خطوط تخلیه این اداره کل تخلیه شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیرکل راه آهن هرمزگان عمکلرد ریلی بندر شهید رجایی شامل ۸ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۶۳۸ تن کالا بوده همچنین ۳۳ هزار و ۱۶۲ (TEU)  کانتینر حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد را نشان می دهد.

طبق آمار اعلامی روابط عومی راه آهن در همین مدت عملکرد راه آهن هرمزگان به میزان ۱۸ میلیون و۶۳۳ هزارو ۸۲۰ تن کالاو محمولات بوده که رشد ۵ درصدی را نشان داده و موجب رسیدن تن کیلومتر مرزی به میزان ۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۴۲ هزار و ۷۲۹ تن کیلومتر شده که رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد.

برچسب‌ها:

نظر شما