شناسهٔ خبر: 64803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری اعلام کرد:

تکمیل محور قم- جعفریه نیازمند تخصیص اعتبار است

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برای تکمیل جاده قم- جعفریه به ۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مدیراین اداره کل گفت: برای تکمیل جاده قم- جعفریه به ۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حسن صبوری در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و و عملکرد حوزه راه، مسکن و شهرسازی اداره کل، در خصوص آخرین وضعیت محور قم- جعفریه اظهار داشت: جاده قم- جعفریه در گذشته یک محور روستایی و فاقد ایمنی و استانداردهای لازم برای تردد بالای خودروهای عبوری بوده است، و به دلیل نرخ بالای تصادفات، این محور، به جاده مرگ معروف شده بود.

وی افزود: احداث محور بزرگراهی ایمن و استاندارد در این منطقه از سال ۱۳۹۱ در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

صبوری توضیح داد: وجود مجتمع های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت و آمد اقشار مختلف به ویژه دانشجویان به دانشگاه های شهرهای اطراف و... ضرورت احداث این محور را پر اهمیت تر می کرد.

وی با بیان این که از منابع متعدد مالی از جمله اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، منابع استانی، ملی و بنیاد برکت برای احداث این محور کمک و مساعدت شد، ادامه داد: محور قم- جعفریه به طول ۳۵ کیلومتر و در چهار قطعه احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توضیح داد: قطعه یک در سال ۹۴ و قطعات دوم و سوم در سال ۹۶ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود:عملیات احداث قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حدفاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی راه استان به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می رود.

صبوری تصریح نمود: با توجه به گزارش های پلیس راه استان، علی رغم افزایش ۵۰ درصدی تردد خودروهای عبوری در محور قم- جعفریه، خوشبختانه شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در این محور بوده ایم.

وی گفت: برای تکمیل محور قم- جعفریه مبلغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه چهارم، محدوده پل قلعه سنگی و سایر بخش های باقی مانده تکمیل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت محور قم- جعفریه تبدیل این محور بزرگراهی به آزادراه به وزارت متبوع پیشنهاد شده و این مسئله در دست بررسی است.

در ادامه این دیدار، آیت ا.... حسینی بوشهری ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اداره کل در حوزه های مختلف راه، مسکن و شهرسازی به ویژه احداث محور قم- جعفریه تاکید کرد: با اشاره به این که اکثر خودروهای عبوری و مسافرین عمدتا با هدف و قصد زیارت حرم حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) از این محور عبور می کنند، تکمیل این محور در اولویت های اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد و در زیارت زائرین تسهیل شود.

نظر شما