شناسهٔ خبر: 64806 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل راه آهن مطرح کرد:

هیچ امری نباید مانع از کیفیت و استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد/ توجه به ارتقای خدمات ریلی در آستانه سفرهای نوروزی

محمدزاده مدیرعامل راه آهن تدوین استانداردها را از جمله تکالیف تعیین شده راه آهن در قانون حق دسترسی عنوان کرد و گفت: هیچ امری نباید مانع از کیفیت و استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمد زاده در جلسه کار گروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی که با حضور اعضای این کارگروه و مدیران ستادی راه آهن برگزار شد، با اشاره به اینکه همه عناصر درگیر مدیریت راه آهن در ستاد و مناطق، در ارتقای خدمات ریلی موثر هستند، افزود: باتوجه به اینکه در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی قرار داریم، بایستی نکات مهم در ستاد و مناطق مورد توجه قرار گرفته تا در جلسه نوروزی مورد بحث قرار گیرند و به بخشهای عملیاتی و مسافری توجه ویژه ای داشته باشیم.

محمد زاده با بیان اینکه راه آهن از نظر زیر ساخت جزو مجموعه های کم نظیر است و استفاده درست از این زیر ساخت ها، اهمیت بسیار بالایی دارد، خواستار ارائه ایده های مستمر و روزانه برای خدمات دهی بهتر راه آهن شد و اظهار داشت: نباید از استانداردهایی که مورد نظرمان است کوتاه بیایم .

وی تدوین استاندارد را از جمله تکالیف تعیین شده راه آهن در قانون حق دسترسی عنوان کرد و گفت: هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد .

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: لکوموتیورانان باید آموزش های لازم در زمینه نحوه تصمیم گیری درست را بیاموزند ضمن اینکه ارزیابی لکوموتیو باید در زمانبدی های حداقلی انجام گرفته و افرادی که در سوانح تصمیم گیری های سخت می کنند، از جمله کارکنان اتاق سی تی سی و کنترل، در ستاد و مناطق، مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حتی یک مورد حادثه هم زیاد است و نباید روی دهد ، از اداره کل فنی و زیر بنایی خواست تا عوامل حوادث روی سوزن راشناسایی و ظرف یک هفته برنامه ای برای جلوگیری از این حوادث شد، ارائه کند.

محمد زاده با اشاره به اینکه در هر شرایطی بایستی ایمنی مورد توجه قرار گیرد ، اضافه کرد: باید با شرایط موجود و مشکلات ناشی از تحریم ها، شرایط را مدیریت و برای رفع هر گونه حادثه با تدوین برنامه، مانع از ایجاد هر گونه اخلالی در این زمینه شد .

ضرورت برنامه زمان بندی برای تعمیرات واگن ها

حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در این جلسه با تاکید بر تحلیل و برنامه ریزی برای کاهش حوادث و جلوگیری از عوامل ایجاد آن گفت : ارائه برنامه زمان بندی شده برای نگهداری کیفیت تعمیرات واگن ها ضروری است .

وی با اشاره به اینکه این برنامه باید در کوتاه مدت تاثیر گذار باشد و مانع از بروز حوادث شود ، افزود: شرایط صاحب واگن و نقطه ضعف های آن در زمان وقوع حادثه پذیرفته نمی شود و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که اقدامات غیرکارشناسی، احتمال حادثه را افزایش ندهد.

وی خواستار طراحی کارگروه هایی در این زمینه شد و اظهار داشت :باید عملیات تعمیرات بر اساس زمان بندی اصلاح شود.

دکتر ابراهیم علیزاده استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این جلسه طرح سنجش ویژگی های روان شناختی لکوموتیورانان شاغل و متقاضیان استخدام در شغل لکوموتیورانی و تعیین استانداردهای لازم در این زمینه را تشریح کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما