شناسهٔ خبر: 64813 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

محمد بخارایی خبر داد

دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ۱۳ اسفند برگزار می‌شود

نشست خبری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای ضمن هم‌پیمانی با هدف اشاعه فرهنگ ایمنی و ارج نهادن به منزلت رانندگان حرفه‌ای و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات، مدیران، پیشکسوتان و مشارکت دست اندرکاران حمل‌و‌نقل ۱۳ اسفند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد بخارایی در نشست خبری از برگزاری دومین جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات، مدیران، پیش‌کسوتان و مشارکت دست‌اندرکاران حمل و نقل در تاریخ ۱۳ اسفندماه در باغ‌موزه دفاع مقدس خبر داد.

وی افزود: بعد از برگزاری موفق اولین دوره جشنواره در سال ۹۵ مقرر شد جشنواره کشوری ایمنی رانندگان حرفه‌ای به صورت دوسالانه برگزار شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: جامعه مخاطبان جشنواره را رانندگان حرفه‌ای حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر داخلی و بین المللی و رانندگان حرفه ای حمل و نقل درون شهری کالا و مسافر شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی وانت و کامیون تشکیل می‌دهند.

بخارایی با اشاره به شاخص‌های ۹گانه ارزیابی جشنواره بیان داشت: رانندگان بر اساس شاخص‌های سوابق و فعالیت‌ حرفه‌ای (سوابق رانندگی)، بررسی سوابق تخلفات رانندگی، بررسی وضعیت سانحه رانندگی، تشویق و تقدیرنامه‌های دریافتی از سازمان‌ها (مرتبط با ایمنی)، اقدامات امدادی و کمک رسانی به مردم و سایر رانندگان، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه در جهت توسعه ایمنی راه‌ها، دوره‌های آموزش مهارت‌های حرفه‌ای ، سلامت شغلی و حرفه‌ای  و مشارکت‌های اجتماعی در جهت توسعه حمل‌ونقل ایمن ارزیابی می‌شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره یادآور شد: از تمامی برگزیدگان در مراسم دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای با اهدای جوایز ارزنده و تندیس جشنواره، تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین از میان منتخبین استانی نیز در سطح ملی تعدادی انتخاب و به عنوان برگزیدگان کشوری معرفی و در دومین جشنواره به آنها تندیس و جوایز ویژه اهدا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ ایمنی از طریق رانندگان حرفه‌ای و ارج نهادن به شان و منزلت آنها عنوان کرد.

به گفته بخارایی در حال حاضر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ۲۵ استان کشور دارای دفتر نمایندگی بوده و امید است تا پایان سال ۹۸ دفاتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در  تمامی استان‌های کشور فعالیت داشته باشند.

برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک در اردیبهشت ۹۸

بخارایی در پایان از برگزاری جشنواره فرهنگی ایمنی ترافیک (صوتی و تصویری) در هفتم اردبهشت ماه سال ۹۸ هم‌زمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل خبر داد و گفت: این جشنواره نیز در سه محور آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان، ایمنی و موتورسواران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، کلیپ، نماهنگ، انیمیشین، تیزر و فایل صوتی برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت www.rsss.ir  مراجعه کنید.

نظر شما