شناسهٔ خبر: 64816 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

​۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی نیاز بخش معدن

ريل رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: براساس افق ۱۴۰۰ ایجاد سالیانه بیش از ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی، ۱.۵ برابر وضعیت فعلی آب و ۱.۶۷ برابر وضعیت فعلی برق، بخش معدن و صنایع معدنی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،خداداد غریب پورامضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون لجستیک و حمل و نقل ایران و خانه معدن را در روز گذشته یادآور شد و آن را تلاشی برای بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران و بخش خصوصی در ایجاد زیربناهای کشور دانست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: پیش قدم شدن بخش خصوصی به معنای اعتماد آن به دولت است و در این پیوند ایمیدرو نقش بسترسازی، تنظیم روابط، سیاستگذاری، حمایت و پشتیبانی را ایفا می کند.

غریب پور درخصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات در بخش معدن نیز گفت: بخش معدن از مدت ها پیش با تهیه و تنظیم راهکارهایی در این زمینه، همکاری بسیار خوبی با بانک مرکزی داشته و دارد و آمارهای خود را به صورت هفتگی اعلام می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اکنون بخش های فولادی، کانی های فلزی و معدنی که صادرات محور محسوب می شوند، بازوان اجرایی بانک مرکزی به شمار می روند.

وی به ایرنا گفت: بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند واردات تجهیزات و مواد اولیه است و در این زمینه براساس توافق با بانک مرکزی، بخشی از ارز حاصل از صادرات صرف تامین نیازهای این بخش می شود

برچسب‌ها:

نظر شما