شناسهٔ خبر: 64822 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با اتمام چک نیمه سنگین ایرباس هما محقق شد

بازگشت ۲۶۰ صندلی پروازی به هما پس از ۴ ماه

مصاحبه با انجام چک نیمه سنگین ایرباس A۳۰۰ هما، ۲۶۰ صندلی پروازی به چرخه پروازی ایران‌ایر بازگشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته  همزمان با چهل و هفتمین سالگرد تاسیس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» چک نیمه سنگین یا «C-Check» هواپیمای ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ این شرکت با رجیستر EP-IBC به اتمام رسید و این هواپیما امروز، ۶ اسفند تحویل خط پروازی شرکت شد.

احمد شکری، رییس ارشد تعمیرات هواپیما در ایستگاه‌های داخل و خارج «هما» با اعلام این خبر افزود: این هواپیما پس از اتمام پروازهای حج در پایان مهرماه، برای انجام چک نیمه سنگین عازم آشیانه انقلاب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود و امروز پس از حدود ۴ ماه، به خط پروازی بازگشت.

وی ادامه داد: چک نیمه سنگین این هواپیما تماما به دست متخصصان داخلی ایران‌ایر انجام شده است و با توجه به تحریم‌های سنگین و یکجانبه بلوک غرب علیه ایران و دشواری‌های تامین قطعات، کاری درخور توجه به شمار می‌رود. 

شکری با اشاره به ظرفیت این هواپیما گفت: این هواپیما از ۱۷ صندلی کلاس تجاری و ۲۳۶ صندلی کلاس اقتصادی برخوردار است و می‌توان گفت با بازگشت آن به خطوط پروازی، تقریبا ۲۶۰ صندلی به خطوط پروازی هما باز خواهد گشت.

گفتنی است با بازگشت این هواپیما به خطوط پروازی، تعداد ایرباس‌های A۳۰۰ فعال در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به ۵ فروند می‌رسد که سه فروند آن‌ها از سری ۶۰۰، یک فروند از سری B۴ و یک فروند از سری B۲K است.

نظر شما