شناسهٔ خبر: 64824 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در گرامیداشت روز زن مطرح كرد

تأكيد بر رسيدگی به امور بانوان و بررسی مشكلات

وزیر وزیر راه و شهرسازی با بیان این نكته كه اطمینان دارم خانم‌ها در هر جایگاهی قرار گیرند، نقش خود را به شایستگی ایفا خواهند كرد گفت: مسائل مختلفی در حوزه رسیدگی به امور بانوان وجود دارد كه همه آن ها را در دستور كار قرار داشته و بررسی خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز زن كه با حضور بانوان شاغل در این وزارتخانه برگزار شد با تأكید براینكه انقلاب یك جریان زنده و پویا بوده و عزت و سربلندی آن سهم زیادی در جامعه بانوان دارد گفت: همواره به نقل از رهبر كبیر انقلاب اسلامی تكرار می‌شود كه یك مرد از دامن زن به معراج می‌رود، به درستی ما اگر در همه ابعاد از مقیاس خانه به مسائل نگاه كنیم می‌بینیم خانواده‌های موفق آ‌ن‌هایی هستند كه یك زن با كفایت در بینشان حضور داشته و نقشی كلیدی برعهده دارد.

اسلامی ادامه داد: متأسفانه یك سیاست استعماری ریشه‌دار در نظام شیطانی در جهان وجود دارد مبنی بر اینكه اگر می‌خواهید جامعه‌ای را نابود كنید حملات خود را از جایگاه زنان آغاز كنید و در ابتدا آن‌ها را از بین ببرید.

وزیر راه و شهرسازی در اشاره به شأن سوره كوثر در دوره جاهلیت بیان كرد: این سوره به دلیل تمسخر دشمنان اسلام از تداوم نسل پیامبر از یك زن نازل شد، در این راستا در حدیث كسا نیز می‌بینیم كه خداوند اهل بیت را از نام حضرت فاطمه (س)آغاز می‌كند، در حقیقت این جایگاه دختر پیامبر در پیشگاه خداوند است.

وی با تأكید براینكه ما مفتخریم الگوی زنان ما در كشور حضرت فاطمه است گفت: نقش و كفایت این بانوی گرامی در عمر كوتاهشان در جایگاه مختلف مادری، همسری و فرزندی در دفاع از پیامبر خدا و امامت و ولایت برهمگان آشكار بوده كه محتوای ماندگار و آموزنده آن به عنوان یك شیوه، سرمشق ما برای زندگی در گذشته و حال خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان این نكته كه اطمینان دارم خانم‌ها در هر جایگاهی قرار گیرند، نقش خود را به شایستگی ایفا خواهند كرد گفت: مسائل مختلفی در حوزه رسیدگی به امور بانوان وجود دارد كه همه آن ها را در دستور كار قرار داشته و بررسی خواهیم كرد./

برچسب‌ها:

نظر شما