به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا در مورد اقداماتی که برای سفرهای نوروزی در این فرودگاه انجام شده است، گفت: در ابتدای کار و برای برنامهریزی اصولی در استقبال از سفرهای نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل داده شد و از نیمه دوم بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد چه در خصوص فضاسازی و چه برنامهریزی پروازی آغاز کرد.
وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی و آمادهسازی ترمینالها، نمازخانهها، رستورانها و پارکینگها و تاکسیرانی از اولویتهای خدمترسانی مستقیم با مسافران فرودگاهی است، گفت: همه این موارد را به صورت مکتوب به سازمانها، ارگانها و شرکتهای خدمترسان فرودگاهی متذکر شدهایم.
صفینیا در مورد اقدامات انجام شده برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه در فرودگاه مهرآباد روند اعزام و پذیرش مسافران تسهیل و تا حدودی کاستیهای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی رفع شده است و امسال نیز مانند سالهای گذشته از ماههای قبل اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر و آمادهسازی زیرساختهای فرودگاهی و ساماندهی امکان تجاری و نظارت بر عملکرد رستورانها و نظارت مستمر بر چگونگی برنامهریزی و انجام پروازهای شرکتهای هواپیمایی برای پذیرش مسافران نوروزی کردیم.
وی افزود: تجهیز و نظافت نمازخانهها و ترمینالها و نوسازی سرویسهای بهداشتی، نوسازی پلههای برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گلهای فصلی نوسازی زیرساختهای تاسیساتی و بهروزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرونهای فرودگاه از جمله اقداماتی است که به همین منظور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه کارکنان در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگانها و سازمانها، آمادگی ارائه سرویسهای رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکتهای هواپیمایی باید زمان و مدت تاخیرات احتمالی پروازها را از قبل به مسافران اطلاعرسانی کنند و در شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینالها را مشخص کنند تا مسافران در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد برای پاسخگویی به مسافران حضور داشته باشند و در صورت نقص فنی حتما برای پرواز هواپیمای پشتیبان اقدام کنند و در این مورد با سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکاتبه شده است.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در مورد پارکینگ و تامین تاکسی برای مسافران گفت: مدتی است که مشکل محل پارک خودرو و ترافیک در محدوده فرودگاه حل شده است و خوشبختانه در این زمینه دیگر مشکل حادی نداریم و با برقراری حمل و نقل چند وجهی در فرودگاه مهرآباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو و خطوط اتوبوسرانی و تاکسیهای فرودگاهی، مسافران و مراجعان دسترسی راحتتری به فرودگاه پیدا میکنند.
وی در زمینه تاکسیرانی ادامه داد: خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه در فرودگاه مهرآباد انجام گرفته است و با ساماندهی تاکسیها، به امید خدا در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی میرویم.
صفینیا با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مهرآباد اقدامات و مذاکراتی با شرکتهای هواپیمایی در راستای کاهش تاخیرهای پروازی و پاسخگویی آنها در صورت تاخیر و یا کنسلی پرواز گفت: شرکتهای هواپیمایی باید قبل از دریافت مجوز پرواز، از فروش بلیت به مسافران اکیدا خودداری کنند و همچنین باید جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تهیه شده توسط خودشان را رعایت کنند.
وی افزود: ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاینها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیرگذاری انجام دادهایم و خوشبختانه با تعامل دادستانی و فرودگاه مهرآباد حجم زیادی از این مشکلات حل شده است.
وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت اول قرار داد، توضیح داد: ریشه بسیاری از نابسامانیهایی که در فرودگاهها ایجاد میشود ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق خود است و با آگاه کردن مردم از حقوقشان، شرکتهای هواپیمایی نیز موظف به رعایت استانداردها میشوند.
صفینیا با تاکید بر اینکه در این زمینه دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکتهای هواپیمایی به صورت جدی برخورد میکند، گفت: در سال گذشته در پایان عملیات نوروزی با معرفی ایرلاینهایی که بیشترین تاخیر را داشتهاند با آنها برخورد قانونی شد و ایرلاینهایی که کمترین تاخیر را داشتند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شدند و حتی ما از این اهرم برای وصول مطالبات و تشویق ایرلاینها نیز استفاده کردیم.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان با بیان اینکه به طور کلی در نوروز بیش از ۴۵ درصد پروازهای داخلی از مهرآباد خدمت میگیرند، گفت: در سال گذشته از تاریخ ۲۵ بهمن لغایت ۱۵ فروردین در فرودگاه مهرآباد بیش از هشت هزار پرواز انجام و بیش از ۹۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند. در طول سال به طور میانگین روزانه بیش از ۳۸۰ پرواز در مهرآباد انجام میشود که پیشبینی میکنیم در نوروز تا ۱۰ درصد مسافر افزایش یابند.
نظر شما