شناسهٔ خبر: 64827 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه مهرآباد تهران:

فرودگاه مهرآباد آماده پذيرش ۴۵ درصد از پروازهای نوروزی است

میرسعید صفی‌نیا مديرکل فرودگاه مهرآباد گفت: اين فرودگاه به طور کلی ميزبان ۴۵ درصد از پروازهای نوروزی است و از آمادگی لازم برای استقبال از اين حجم بالای مسافران نوروزی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا در مورد اقداماتی که برای سفرهای نوروزی در این فرودگاه انجام شده است، گفت: در ابتدای کار و برای برنامه‎ریزی اصولی در استقبال از سفرهای نوروزی ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل داده شد و از نیمه دوم بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد چه در خصوص فضاسازی و چه برنامه‎ریزی پروازی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، نظارت بر عملکرد شرکت‎های هواپیمایی و آماده‎سازی ترمینال‎ها، نمازخانه‎ها، رستوران‎ها و پارکینگ‎ها و تاکسیرانی از اولویت‎های خدمت‎رسانی مستقیم با مسافران فرودگاهی است، گفت: همه این موارد را به صورت مکتوب به سازمان‎ها، ارگان‎ها و شرکت‎های خدمت‎رسان فرودگاهی متذکر شده‎ایم.  

صفی‎نیا در مورد اقدامات انجام شده برای تسهیل سفرهای نوروزی گفت: خوشبختانه در فرودگاه مهرآباد روند اعزام  و پذیرش مسافران تسهیل و تا حدودی کاستی‎های ارائه خدمات بهینه فرودگاهی رفع شده است و امسال نیز مانند سال‎های گذشته از ماه‎های قبل اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر و آماده‎سازی زیرساخت‎های فرودگاهی و ساماندهی امکان تجاری و نظارت بر عملکرد رستوران‎ها و نظارت مستمر بر چگونگی برنامه‎ریزی و انجام پروازهای شرکت‎های هواپیمایی برای پذیرش مسافران نوروزی کردیم.

وی افزود: تجهیز و نظافت نمازخانه‎ها و ترمینال‎ها و نوسازی سرویس‎های بهداشتی، نوسازی پله‎های برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گل‎های فصلی نوسازی زیرساخت‎های تاسیساتی و به‎روزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرون‎های فرودگاه از جمله اقداماتی است که به همین منظور انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان در فرودگاه مهرآباد و تمامی ارگان‎ها و سازمان‎ها، آمادگی ارائه سرویس‎های رفاهی و خدماتی را به مسافران دارند٬ گفت: شرکت‎های هواپیمایی باید زمان و مدت تاخیرات احتمالی پروازها را از قبل به مسافران اطلاع‎رسانی کنند و در شرایط ویژه نفرات پاسخگو در ترمینال‎ها را مشخص کنند تا مسافران در فرودگاه دچار سردرگمی نشوند و حتما باید نماینده تام الاختیار شرکت هواپیمایی در زمان پرواز در مهرآباد برای پاسخگویی به مسافران حضور داشته باشند و در صورت نقص فنی حتما برای پرواز هواپیمای پشتیبان اقدام کنند و در این مورد با سازمان هواپیمایی کشوری نیز مکاتبه شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در مورد پارکینگ و تامین تاکسی برای مسافران گفت: مدتی است که مشکل محل پارک خودرو و ترافیک در محدوده فرودگاه حل شده است و خوشبختانه در این زمینه دیگر مشکل حادی نداریم و با برقراری حمل و نقل چند وجهی در فرودگاه مهرآباد از جمله اتصال فرودگاه به خط مترو و خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‎های فرودگاهی، مسافران و مراجعان دسترسی راحت‎تری به فرودگاه پیدا می‎کنند.

وی در زمینه تاکسیرانی ادامه داد: خوشبختانه با جلسات مکرر با تاکسیرانی تهران تعاملات خوبی در این زمینه در فرودگاه مهرآباد انجام گرفته است و با ساماندهی تاکسی‎ها، به امید خدا در طول تعطیلات نوروز در این خصوص هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با آمادگی کامل به استقبال سفرهای نوروزی می‎رویم.  

صفی‎نیا با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مهرآباد اقدامات و مذاکراتی با شرکت‎های هواپیمایی در راستای کاهش تاخیرهای پروازی و پاسخگویی آنها در صورت تاخیر و یا کنسلی پرواز گفت: شرکت‎های هواپیمایی باید قبل از دریافت مجوز پرواز، از فروش بلیت به مسافران اکیدا خودداری کنند و همچنین باید جدول زمانبندی پروازها و برنامه پروازی تهیه شده توسط خودشان را رعایت کنند.

وی افزود: ما در چند ماه گذشته با جلسات مکرر با ایرلاینها و حتی دخالت مستقیم دادستان فرودگاه مهرآباد در این خصوص اقدامات تاثیرگذاری انجام داده‎ایم و خوشبختانه با تعامل دادستانی و فرودگاه مهرآباد حجم زیادی از این مشکلات حل شده است.

وی با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد سامان دادن به وضعیت پروازها در اولویت اول قرار داد، توضیح داد: ریشه بسیاری از نابسامانی‎هایی که در فرودگاه‎ها ایجاد می‎شود ناشی از عدم اطلاع مردم از حقوق خود است و با آگاه کردن مردم از حقوقشان، شرکت‎های هواپیمایی نیز موظف به رعایت استانداردها می‎شوند.

 صفی‎نیا با تاکید بر اینکه در این زمینه دادستان فرودگاه در تاخیرات شرکت‎های هواپیمایی به صورت جدی برخورد می‎کند، گفت: در سال گذشته در پایان عملیات نوروزی با معرفی ایرلاین‎هایی که بیشترین تاخیر را داشته‎اند با آنها برخورد قانونی شد و ایرلاین‎هایی که کمترین تاخیر را داشتند به عنوان ایرلاین نمونه نوروزی معرفی شدند و حتی ما از این اهرم برای وصول مطالبات و تشویق ایرلاین‎ها نیز استفاده کردیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان با بیان اینکه به طور کلی در نوروز بیش از ۴۵ درصد پروازهای داخلی از مهرآباد خدمت می‎گیرند، گفت: در سال گذشته از تاریخ ۲۵ بهمن لغایت ۱۵ فروردین در فرودگاه مهرآباد بیش از هشت هزار پرواز انجام و بیش از ۹۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند. در طول سال به طور میانگین روزانه بیش از ۳۸۰ پرواز در مهرآباد انجام می‎شود که پیش‎بینی می‎کنیم در نوروز تا ۱۰ درصد مسافر افزایش یابند.

نظر شما