شناسهٔ خبر: 64865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل راههای حوزه اسفندقه می‌تواند این منطقه را از بن بست خارج کند

جنوب کرمان معاون راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: برای تکمیل راه‌های حوزه اسفندقه به اعتباری بیش از ۳۷۰۰۰۰ میلیون ریال نیازاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان, معاون مهندسی ساخت این اداره کل گفت: برای تکمیل راههای حوزه اسفندقه به اعتباری بیش از ۳۷۰۰۰۰ میلیون ریال نیازاست.

معاون مهندسی ساخت اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید فرماندار جیرفت از راههای در دست احداث حوزه اسفندقه (رودخانه کمال ، کناروئیه ، قرقطوئیه -پدوم آباد و عباس آباد – آشین)  گفت: طول کل راههای روستایی در دست ساخت در این حوزه  ۶۲ کیلومتر که از این میزان ۳۳ کیلومتر آن آماده آسفالت و بزودی آسفالت خواهند شد .

عباس ثمره افزود:  با بهره برداری از این راهها ۱۵۴۰ خانوار از راه روستایی مناسب بهره مند می شوند و اعتبار هزینه شده در این راهها بالغ بر ۱۵۰۰۰۰ میلیون ریال است که ۸۵۰۰۰ میلیون ریال مطالبات پیمانکاران می باشد و برای تکمیل راههای نیمه تمام این حوزه به اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.

 همچنین امکان بهره برداری از معادن ارزشمند معدنی منطقه مانند معادن طلا،مس،کرومیت و سنگهای ساختمانی فراهم می گردد تا کنون به دلیل عدم وجود راه دسترسی مناسب سرمایه گذاران تمایل زیادی جهت سرمایه گذارای در منطقه را نداشتند با ورود سرمایه گذاران مشکل اشتغال جوانان این منطقه رفع خواهد شد.

لازم به ذکر است از آغاز تاسیس اداره کل راه شهرسازی جنوب استان کرمان تا کنون ۷۸ کیلومتر راه در حوزه اسفندقه احداث و آسفالت شده است همچنین ۶۶ کیلومتر از راههای این حوزه بهسازی و روکش شده است .

نظر شما