شناسهٔ خبر: 6488 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد:

افت شدید شاخص‌های کیفیت هوا در تهران/ کاهش دما در استان‌های شمالی و شمال غربی

گزارش هواشناسی کارشناس هواشناسی با اعلام مواج بودن آب‌های سواحل شمالی و جنوبی کشور از بارندگی روز پنج‌شنبه در تهران خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص وضعیت آب و هوای امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت در استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: امروز به دلیل وزش باد شدید از کشور عراق و عربستان توده گرد و غبار تشکیل و به کشورمان وارد می‌شود بنابراین در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب و نقاطی از مرکز کشور کاهش دید و کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: در استان‌های مذکور و نواحی زاگرس مرکزی وزش باد نسبتا شدید را در پیش رو داریم. امروز در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها به بخش‌هایی از نواحی شمال غرب و تا اواخر امروز، به شمال شرق کشور نیز برسد.

وی با بیان اینکه فردا پنج شنبه سوم اردیبهشت با تشکیل سامانه بارشی از سمت شمال غرب به تدریج در استان‌های شمال غربی و غرب سواحل دریای خزر بارندگی خواهیم داشت، ادامه داد: در روز جمعه ۴ اردیبهشت این سامانه بارشی علاوه بر درگیر کردن این نواحی، ‌سبب وقوع رگبار و رعد و برق در بخش‌هایی از زاگرس مرکزی، دامنه های البرز، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و شرق و شمال شرق کشور خواهد شد.

گودرزی افزود: از امروز در استان‌های شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد؛ همچنین آب های خلیج فارس برای امروز و آب های دریای خزر برای فردا مواج پیش بینی می شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز ابری است و در برخی ساعات غبار محلی پیش بینی می‌شود. فردا نیز شاهد وزش باد در تهران و بارندگی در ارتفاعات استان خواهیم بود. امروز از نظر شاخص کیفی هوا، شرایط ناسالم برای برخی گروه‌های حساس پیش بینی می شود./

نظر شما