شناسهٔ خبر: 64900 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

آمادگی شرکت فرودگاه‌ها برای مدیریت بحران تنش هند و پاکستان/ افزایش سکتورهای شناور برای کنترل گره‌های ترافیکی

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی کامل کارکنان و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مرکز کنترل فضای کشور برای مدیریت بحران تنش های شبه قاره هند، افغانستان و پاکستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سعید اكبری گفت: به علت تنش های شبه قاره هند، افغانستان و پاكستان فضای آسمان این كشورها برای پذیرش پروازها تا زمان نامعلوم غیر قابل استفاده شده كه این امر بر ترافیك هوایی كشورمان تاثیر گذار است.

معاون عملیات هوانوردی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: با بحران پیش آمده مسیر برخی پروازهای عبوری تغییر می كند و برخی نمی توانند وارد آسمان ایران شوند و تعدادی نیز از فضای كشورمان به جای آسمان این كشورها استفاده می كنند و با ورود و خروج و ترافیك پیچیده ای مواجه می شویم.

وی با بیان اینكه شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران آماده مدیریت بحران است، گفت: هنوز زود است كه درباره كاهش یا افزایش پروازهای عبوری آسمان ایران صحبت شود چون تصمیم گیرنده اصلی شركت های هواپیمایی هستند.

اكبری افزود:عملیات اجرایی برای افزایش دو سكتور شناور و سه فركانس و نیز افزایش شیفت كاری كنترلرها آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم پروازهای عبوری را جذب كنیم.

 

نظر شما