شناسهٔ خبر: 64940 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تبیین ۱۰ سیاست وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان/صندوق پس‌انداز مسکن یکم جزو تجربه‌های موفق تامین مالی مسکن بوده است/ ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای مسکونی سراسر کشور نیازمند بازسازی و نوسازی

مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تبیین ۱۰ سیاست وزارتخانه در حوزه مسکن و ساختمان برای مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، گفت: صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از تجربه‌های موفق حوزه تامین مالی مسکن بوده است اما هم اکنون نیازمند تنوع بخشی در روش‌های تامین مالی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارتخانه در جمع مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور، گفت: حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد که در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در عین حال، سالانه در حدود ۶۰۰ هزار زوج جوان به نیاز کشور برای تامین مسکن افزوده می‌شوند که باید برای تامین مسکن آنها نیز راهکارهایی اندیشیده شود.

معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تولید سالانه مسکن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و بسیار کمتر از نیاز واقعی مسکن بوده است، اعلام کرد: در سال جاری به دلیل رکود تولید مسکن، ظرفیت تولید مسکن به کمتر از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است که نشان از عقب‌ماندگی سمت عرضه از تقاضا است و نیاز است تا در این مورد عقب‌ماندگی‌ها با یک برنامه مدون و منطقی جبران شود.

حسینی تاکید کرد: با توجه به واقعیت موجود و در دوره جدید مدیریت در وزارت راه و شهرسازی نقشه راهی برای روشن ساختن برنامه‌های حوزه مسکنی در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده است.

وی از تمامی مدیران ارشد ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا با کار هماهنگ و جهادی زمینه‌های موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های بخش مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را فراهم کنند.

حسینی تهیه ۱۰ محور راهبردی تایید شده توسط وزیر راه و شهرسازی برای حوزه مسکن و ساختمان را از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان در دوره جدید عنوان کرد و گفت: سایر معاونت‌های ستادی و همچنین شرکت‌های تابعه باید کمک کنند تا این برنامه عملیاتی و اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سیاستگذاری‌ها در ستاد و مرکز انجام می‌شود و اجرا به استان‌ها واگذار خواهد شد. تلاش می‌شود تا در سطح کلان تمامی مجموعه‌ها همصدا شده و با درس آموزی از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود.

وی تجربه صندوق پس‌انداز مسکن یکم را یکی از تجربه‌های موفق در حوزه تامین مالی برشمرد و گفت: این صندوق به رغم آنکه تجربه موفقی در حوزه تامین مالی به شمار می‌رود اما در حال حاضر نیاز به تنوع بخشی روش های تامین مالی و ظرفیت این صندوق داریم.

گفتنی است معاونت مسکن و ساختمان، رئوس برنامه‌های آن معاونت در حوزه مسکن و ساختمان را به زودی به اطلاع عموم خواهد رساند.

نظر شما