شناسهٔ خبر: 65005 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه پيش‌بينی هواشناسی جاده‌ای ۷ محور پرتردد در سامانه ۱۴۱

جاده سامانه پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای ۷ محور پرتردد كشور در پایگاه اطلاع‌رسانی مركز مدیریت‌ راه‌های كشور راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی‌اكبر آشوری رئیس مركز مدیریت راه‌های كشور با بیان این که سامانه پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای ۷ محور پرتردد كشور در پایگاه اطلاع‌رسانی مركز مدیریت‌ راه‌های كشور راه‌اندازی شد، افزود: این سامانه با هدف ارایه اطلاعات سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای به هم‌وطنان و كاربران جاده‌ای و مدیریت سفرهای جاده‌ای در وب سایت ۱۴۱ راه‌اندازی شد و اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا و میزان بارش در ۷ محور پرتردد ارایه می‌شود.

وی افزود: در سامانه یادشده اطلاعات هواشناسی محورهای چالوس، هراز، فیروزكوه، قزوین – رشت، تهران – قزوین، سمنان – دامغان، قزوین – زنجان – تبریز و بجنورد – اسفراین موجود است.

آشوری درخصوص امكانات ویژه این سامانه اظهار داشت: نمایش اطلاعات هواشناسی در ۷ محور پرتقاضا در مقاطع ۵ كیلومتری، پیش‌بینی هواشناسی برای محور منتخب در بازه‌های زمانی ۳ ساعته تا ۷۲ ساعت آینده، مشاهده لیست هشدار بارش در صورت اعلام در محور منتخب فراهم شده است.

گفتنی است علاقه‌مندان جهت دسترسی به این اطلاعات می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مركز مدیریت راه‌های كشور به نشانی www.۱۴۱.ir مراجعه كنند./

نظر شما