شناسهٔ خبر: 65029 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز انجام شد

آغاز هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب با حضور وزیر راه و شهرسازی

سخنرانی هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب با حضور وزير راه و شهرسازی در هتل پارسيان اوين آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هفتمین اجلاس شورای هماهنگی كریدور بین‌المللی حمل ونقل شمال-جنوب با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر در هتل پارسیان اوین آغاز به كار كرد.

در این نشست همچنین هشتمین اجلاس شورای كارشناسی این كریدور نیز برگزار خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آغاز این نشست ضمن خیر مقدم به تمامی میهمانان عالی‌رتبه، معاونین، سفرای محترم و نمایندگان فرهیخته هیات‌های شركت‌كننده، اعلام کرد: شما متخصصان بررسی مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ترانزیت در مسیر كریدور شمال و جنوب هستید و وظیفه ما همه در هر مقام و جایگاهی اقدام برای رفع مشكلات عملیاتی كردن ترانزیت در این مسیر است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: از آنجا كه برای برنامه‌ریزی مراسم افتتاحیه راه‌آهن قزوین-رشت توسط ریاست محترم جمهور روز چهارشنبه عازم استان گیلان هستم، ممكن است فرصت كمتری پیدا شود تا در جمع شما عزیزان حاضر شوم. از این رو، مطمئنم كه شما با دقت مسائل را موشكافی خواهید كرد و تصمیمات مطلوب و مناسبی را كه روشن كننده مسیر آینده كریدور خواهدبود اتخاذ خواهید كرد.

وی در پایان ضمن آرزوی سفری خوش برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس، نتایج ثمربخشی را برای این رویداد بین‌المللی آرزو کرد.

در این اجلاس نمایندگانی از كشورهای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه، هند، عمان، جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان، بلغارستان، جمهوری تركیه، جمهوری بلاروس، جمهوری عربی سوریه، جمهوری قزاقستان، قرقیزستان و جمهوری تاجیكستان حضور دارند.

این نشست كه از امروز دوشنبه ۱۳ اسفندماه آغاز به كار كرده و تا ۱۴ اسفند ادامه خواهد، هشتمین اجلاس نشست‌های كارشناسی كریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب، تاسیس شركت مشترك حمل و نقل چندوجهی میان اعضای كریدور و راهكارهای تقویت همكاری‌های حمل و نقلی و گمركی میان كشورهای عضو كریدور و استانداردسازی تعرفه‌های ریلی مورد بررسی قرار می گیرد.

كریدور شمال-جنوب مسیری است كه از طریق بندر چابهار و مرز ایران و آذربایجان در شهر آستارا به انتقال كالاهای كشورهای عضو می‌پردازد و جنوب شرق آسیا را به منطقه قفقاز و شمال اروپا متصل می‌كند.

تاكنون ۶ اجلاس شورای هماهنگی كریدور شمال-جنوب برگزار شده كه آخرین اجلاس در سال ۲۰۱۵ در دهلی‌نو  هند بوده است.

نظر شما