شناسهٔ خبر: 65069 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای انجام شد

تجلیل از ۱۰ راننده برتر برای رعایت ایمنی/ تقدیر از سازمان‌های مردم نهاد برای جلب مشارکت مردم در مساله ایمنی حمل‌ونقل

حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ضمن تقدیر از برگزاری دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای گفت: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد برای جلب مشارکت مردم در مساله ایمنی حمل‌ونقل از اقدامات دولتی بیشتر بوده‌است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای با همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در باغ-موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این جشنواره از ۱۰ نفر از رانندگان برتر در حوزه رانندگی ایمن تقدیر به عمل آمد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی در زمینه ایمنی حمل‌ونقل گفت: این قول را از طرف وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری می‌دهم که با نهایت سعی و کوشش، جلساتی مستحکم با حاضرین در این نشست برای برقراری حمل‌ونقل ایمن برگزار کنیم.

حسن‌نیا همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برگزاری این دست جشنواره‌ها را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: برای جلب مشارکت عامه مردم در بحث ایمنی، تاثیر فعالیت بخش خصوصی، مردم و سازمان‌های مردم نهاد در این مسائل، بسیار بیشتر از اقدامات دولتی است. 

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای افزایش ضریب ایمنی سفرها گفت: مجموع اقداماتی که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌تواند برای ایمن کردن سفر انجام دهد، اقدامات پیش از سفر است. به این معنا که ما باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل و سیستم‌های کنترل و نظارت را افزایش دهیم. البته ضرورت دارد در حوادث غیرمترقبه‌ نیز قدرت پاسخگویی بالاتری داشته باشیم.

گفتنی است دومین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه‌ای، پس از برگزاری جشنواره‌های استانی و انتخاب رانندگان برگزیده در هر استان، به صورت ملی برگزار و ۱۰ نفر راننده برتر کشور از میان منتخبان استان‌ها انتخاب شدند.

نظر شما