شناسهٔ خبر: 65090 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عزم مديران استانی و ستادی در تأمين ايمنی سفرهای جاده‌ای نوروز

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزير راه و شهرسازی در نشست مديران ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور، بر لزوم عزم جدی مديران استانی و ستادی در تأمين ايمنی سفرهای جاده‌ای نوروز ۹۸ و كاهش سوانح جاده‌ای تأكيد كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازی و رئيس اين سازمان، با اظهار اميدواری از اين كه با تلاش و همت مجموعه مديران، سفرهای جاده‌ای هم‌وطنان در نوروز ۹۸ ايمن، روان و با حداقل سوانح و حوادث جاده‌ای انجام شود، افزود: به منظور بهسازی، ترميم و نگهداری جاده‌های سراسر كشور و ايمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های پرحادثه، اعتبار مورد نياز از محل منابع مالی دولت تأمين و به ادارات استانی تخصيص داده شد.

وي با تأكيد بر اهميت وظايف حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خدمات‌رسانی مناسب به هم‌وطنان، افزود: به منظور افزايش اثربخشي و بهبود خدمات، مسئولين بايد نسبت به حوزه فعاليتی و پيرامون خود حساسيت بيشتری نشان دهند و همه مديران مجموعه با حس مشترك از مسائل و مشكلات موجود، هر سال بيشتر از سال گذشته، توانمندی‌ها و فعاليت‌های خود را ارتقا دهند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌ای، فعال‌سازی كميسيون ايمنی راه‌ها را اولويت اصلی برنامه‌های نوروزی اعلام كرد و افزود: برنامه‌ها و راهبردهای اين كميسيون از طريق هماهنگی با ساير اعضای كميسيون در استان‌ها اجرا شود و كارشناسان نظارت بر اجرای قوانين و مقررات ايمني رانندگان وسايل نقليه به ويژه در محورهای بحرانی و حادثه‌ساز داشته باشند.

وي يادآور شد: با توجه به واگذاری وظيفه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستايی، نشست‌های هماهنگی و تدوين برنامه‌ها و اولويت‌های كاری در ابتدای سال آينده برگزار و ابلاغ  می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، اين گزارش حاكی است در بخش ديگري از اين نشست، تعدادي از مديران ستادی در بخش حمل و نقل مسافر، ايمني و ترافيك، مديريت راه‌ها، فني و امور پيمان‌ها، برنامه‌ها و اقدامات حوزه فعاليتي را در ايام سفرهاي نوروزی بيان كردند.  

نظر شما