شناسهٔ خبر: 65132 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی :

اتصال ریلی گیلان در شكوفایی اقتصادی این خطه نقش مهمی خواهد داشت/ قطعه مهم كریدور شمال-جنوب امروز به بهره‌برداری رسید

وزیر وزیر راه وشهرسازی درمراسم اتصال استان گیلان به شبكه ریلی از بهره‌برداری قطعه مهمی در كریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت (كریدور سبز) از خزر تا خلیج همیشه فارس به حضور رئیس جمهور و دیگر وزرای كابینه دولت با تكبیر موفقیت بزرگ اتصال گیلان به شبكه سراسری ریل به ملت عزیز ایران و به ویژه مردم این استان گفت: یكی از دیگر از وعده‌های دولت تدبیر و امید و اراده ویژه شخص رئیس جمهور برای اتصال مراكز استان به شبكه ریلی تحقق یافت و امروز شاهد حركت قطار از رشت به مشهد مقدس بودیم.

وی حضور وزرای كشورهای مختلف و همچنین میهمانان خارجی و داخلی در این رویداد را با ارزش و مهم دانست و تصریح كرد: این پروژه بسیار مغتنم و مهم است و حضور وزرای خارجی این مساله را تایید می‌كند. به همین علت جا دارد از زحمات ویژه دكتر آخوندی وزیر سابق راه و شهرساری، نمایندگان محترم مجلس و به ویژه از دكتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای زحمات و حمایت‌های راهبردی كه در خصوص این پروژه كلیدی انجام داده‌اند تشكر كنم.

وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه امروز با همدلی و هماهنگی شاهد بهره‌برداری از یك قطعه مهم در كریدور شمال-جنوب هستیم، افزود: اتصال قزوین-رشت و تداوم اتصال آن به آستارا از طریق ریل می‌تواند سهم مهمی هم در رفاه و هم در ایمنی سفر به استان گیلان و گردشگری داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: این اتصال می‌تواند در شكوفایی اقتصادی منطقه و تردد و ترانزیت نقش بسیار موثری داشته باشد، همچنین این پروژه ترانزیت خارجی كشور را نیز افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح كرد: پیش از این در پروژه آستارا-آستارا، افزایش ترانزیت و بار رخ داده است و در این مسیر توانسته‌ایم بار ترانزیتی از هزار تن را به یك میلیون تن برسانیم كه نشان دهنده نقش مهم ترانزیتی مسیر فوق است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امروز باید به همه كارگران، دست‌اندركاران ایرانی و بومی پروژه اتصال ریلی استان گیلان خدا قوت گفت.

لازم به ذكر است پیش از این وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با تبریك اتصال ریلی استان گیلان به شبكه سراسری ریل به مردم ایران و ریاست محترم جمهور از مزایای اتصال خلیج فارس به دریای خزر و پس از آن به كشور آذربایجان صحبت كرد.

نظر شما