شناسهٔ خبر: 6514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

تصميم گيری درباره سكونتگاه‌های غيررسمی به مديران استانی واگذار شد

محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار در كشور تصمیم گیری در مورد سكونتگاه‌های غیر رسمی به مدیران استانی واگذار و استان كردستان به عنوان پایلوت انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی كردستان، محمد سعید ایزدی هدف خود از سفر به كردستان را حل مشكلات سكونتگاه‌های غیر رسمی چهار شهرستان بانه، سقز، سنندج و مریوان اعلام كرد و اظهار کرد: برابر تصمیم گرفته شده در سه مقطع زمانی و مسائل مشكلات سكونتگاه‌های این چهار شهرستان را حل و فصل می‌كنیم.

وی با بیان اینكه متأسفانه سكونتگاه‌های غیر رسمی به طور چشمگیری در این چهار شهر وجود دارد گفت: برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر این مناطق طرح‌هایی با رویكرد توانمندسازی مد نظر است كه باید تهیه شود.

وی با بیان اینكه در سال ۹۳ اعطای ۹۹۷ فقره تسهیلات بازسازی بافت فرسوده برای استان كردستان در نظر گرفته شده بود گفت: تاكنون ۵۵۳ مورد به بانك‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیر عامل شركت عمران و بهسازی شهری ایران سقف تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسكونی در بافت‌های فرسوده را ۴۰ میلیون تومان اعلام كرد و گفت: ۱۵ میلیون تومان هم سقف تسهیلات پرداخت بابت ودیعه مسكن است.

دكتر ایزدی گفت: ۹ شهر در استان كردستان در خصوص بافت فرسوده، مناطق حاشیه‌ای، روستاهای ملحق شده به شهر و اراضی با كاربری ناهمگون مشكلات متعددی دارند كه مساحت پهنه‌های شناسایی شده در این ۹ شهر حدود دو هزار و ۱۴۵ هكتار است.

وی اظهار كرد: برنامه پیشگیرانه كه مانع ایجاد گسترش واحدهای مسكونی در این مناطق شود از جمله سیاست‌های دولت است. /

نظر شما