شناسهٔ خبر: 65199 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس جمهوری در نشست خبری استان گیلان:

افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت نشانگر بی‌اعتنایی مردم جهان به تحریم و دیوارها است

روحانی نشست خبری استان گیلان رییس جمهوری اتصال رشت به خط آهن سراسری کشور و طرح های توسعه آن را به رغم تحریم و تحت فشارگذاشتن و تهدید کشورها از سوی آمریکا برای عدم همکاری با ایران، یک موفقیت برشمرد و تاکید کرد: حضور مقامهای سیاسی کشورهای منطقه و جهان در مراسم افتتاح راه آهن قزوین به رشت نشانگر بی‌اعتنایی مردم جهان به دیوارها و حتی دیوار مکزیک است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در نشست خبری استان گیلان اظهارداشت: بر خلاف دیوارسازی ها ، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، راه‌آهن ضددیوار بوده ، کوه‌ها را می‌شکافد راه‌ها و پل‌ها را می‌سازد و ملت‌ها را بهم متصل می‌کند و از طریق این راه‌آهن خلیج فارس به مدیترانه، دریای سیاه، اروپا، و حتی آسیا وصل می‌شود.

رئیس جمهور گفت: این راه‌آهن ۱۶۴ کیلومتری با اعتبار ۱۸۵۰ میلیارد تومان از خطوط راه‌آهن‌های زیبایی است که مردم کشور علاوه بر بهره‌مندی از مناظر زیبا و طبیعی در مسیر این خط آهن، می‌توانند رفت و آمد راحت‌تر برای سفر خود داشته باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه از مزایای خط آستارا – آستارا افزایش حمل و نقل از حدود ۲۰ هزار تن به یک میلیون تن بوده است، گفت: اتصال راه‌آهن رشت به آستارا قول بسیار بزرگ برای گیلان و منطقه است و اتصال این راه‌آهن تنها یک راه ارتباطی و حمل و نقل نبوده، بلکه نماد تمدن بزرگ و اتصال این تمدن‌ها به یکدیگر است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اتصال رشت به آستارا اولویت دولت تدبیر و امید است، گفت:‌ از طریق این خط آهن شاخه‌ای به انزلی و کاسپین وصل می‌شود و وزیر راه قول داد تا سال ۱۳۹۹ بخش کاسپین اجرایی شده و دولت آمادگی دارد با تأمین اعتبارات لازم و همچنین اراده کافی قرارگاه خاتم الانبیاء، این طرح تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

دکتر روحانی تأکید کرد: طرح‌های دولت تدبیر و امید برای استان گیلان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، فرهنگی و صنعت با توجه به شرایط تحریمی، بسیار جالب توجه و دلگرم کننده بود و امیدواریم منجر به سازندگی، اشتغال، و تولید برای جوانان و کشور شود.

برچسب‌ها:

نظر شما