شناسهٔ خبر: 65251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۹۷ انجام شد؛

جا به جایی بیش از ۳۴ ميليون تن كالا از مبدأ خوزستان/ بیش از ۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خوزستان جابه‌جا شدند

تردد مدير كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خوزستان از جا به جایی بیش از ۳۴ ميليون تن كالا و بیش از ۵ میلیون مسافر از مبدأ خوزستان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خوزستان, مدير این اداره کل از جا به جایی بیش از ۳۴ ميليون تن كالا و بیش از ۵ میلیون مسافر ازمبدأ خوزستان در سال ۹۷خبر داد.  

غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به فعالیت ۳۰۸ شرکت حمل و نقل کالا، گفت: اين ميزان كالا توسط یک میلیون و ۸۷۰ هزار دستگاه کامیون جابجا شده است.

بهرامی نیا با اشاره به اینکه  عمده کالاهای حمل شده شامل ذرت، کنجاله ،انواع ورق، دانه چین، گازوئیل، شکر و ساير كالاهاي اساسي است، اظهار داشت: ۴۷ درصد از  این کالا ها از مبدأ بندر امام خميني (ره) به اقصي نقاط كشور حمل شده اند.

 وی در ادامه افزود: در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش چندانی در حمل کالای اساسی استان مشاهده نمی شود و درآمد حاصل از عوارض جابجایی حمل و نقل کالای جاده ای در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ بیش از ۵۶ درصد رشد داشته است.

بیش از ۵ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای خوزستان جابه جا شده اند

بهرامی نیا با اشاره به فعال بودن ۱۶۶ شرکت مسافربری در استان گفت: حدود ۵ میلیون و ۱۶۰ هزار مسافر در سال ۹۷،  ۷۲۴ هزار و ۴۶۰ سفر دورن و برون استانی توسط شرکت های مسافربری جابجا شده اند که در مقایسه با سال گذشته تعداد مسافران۸ درصد و تعداد سفر۴ درصد کاهش یافته است.

بهرامی نیا در ادامه افزود: از این تعداد مسافر ۳ میلیون ۲۷۰هزار نفر مسافر دورن استانی و یک میلیون ۹۰۰ هزار نفر مسافر برون استانی هستندکه در مقایسه با سال گذشته مسافر های برون استانی ۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش صدور بلیت اینترنتی گفت: در سال ۹۷ ، ۱۵۵ هزار و ۳۸۰ بلیت به صورت اینترنتی صادر شده که در مقایسه با ۱۰۹ هزار و ۸۴۸ بلیت اینترنتی سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است.   

نظر شما