شناسهٔ خبر: 65260 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبوری خبر داد:

۲۱۶۶ واحد مسکونی در قم احداث می‌شود

بازديد وزير راه و شهرسازي از سايت مسكن مهر پرند مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی طی دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شود که از این تعداد سهم شهر قم ۲۱۶۶ واحد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مدیراین اداره کل گفت: براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی طی دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می شود که از این تعداد سهم شهر قم ۲۱۶۶ واحد خواهد بود.

در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با ریاست استاندار قم تشکیل شد، حسن صبوری اظهار داشت: ۲۸۴ واحد مسکن مهر در قالب ۲ تعاونی که در شهرک پردیسان احداث شده است، سال آینده به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی افزود: مسکن مهردر قالب ۹ محله و با تعهد احداث ۴۴ هزار و ۵۰۴ واحد در قم آغاز شد.

صبوری اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۰۸ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار و ۴۱ هزار و ۲۹۶ واحد نیز در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت احداث شده است.

وی با بیان این که تاکنون ۴۲ هزار و ۶۲۰ واحد مسکن مهر در قم افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۴۰ هزار و ۴۱۲ واحد در شهر قم بوده و از تعداد ۸۸۴ واحد باقی مانده، ۶۰۰ واحد دارای پرونده قضایی است که به محض حل مشکلات حقوقی و قضایی، به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان قم در خصوص پرونده های قضایی توضیح داد: ایجادسازان میثاق با ۱۰۸ واحد، مهر ۹ با ۲۲۴ واحد، مهر ۴۷ با ۱۲۲ واحد و تعاونی طاها با ۱۹۰ واحد، تعاونی هایی هستند که پرونده‌های آن ها در مراجع قضایی در نوبت پیگیری است.

وی بیان کرد: افتتاح ۱۹ هزار و ۸۲۵ واحد مسکن مهر قم در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است که این رقم معادل ۵۰ درصد واحدهای مسکن مهر استان است.

صدور ۱۷ هزار و ۹۳۸ سند برای واحدهای مسکن مهر

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۸ سند برای واحدهای مسکن مهر، واحدهای خود مالک، بافت فرسوده، اجاره داری ۵ ساله و اجاره داری ۹۹ ساله قم صادر شده و ۲۳ هزار واحد نیز فاقد سند مالکیت می باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، طرح هایی از جمله احداث ۱۷ مدرسه، هفت مسجد، یک پاسگاه نیروی انتظامی، مراکز تجاری، ورزشی و درمانی در شهرک پردیسان انجام شده است.

وی با اشاره به این که بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی در چند سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور ساخته خواهد شد، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار در بافت مسکونی و ۱۰۰ هزار واحد در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که سهمیه قم ۲ هزار و ۱۶۶ واحد است که باید در بافت فرسوده احداث شود، گفت: در محدوده بافت فرسوده فاقد زمین ملی هستیم و تنها ظرفیت در محدوده بافت فرسوده تملک هایی می باشد که شهرداری در اطراف بلوار شهید روحانی و فاز پنج بلوار عماریاسر انجام داده است.

نظر شما