شناسهٔ خبر: 65300 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:

ایجاد رونق با همخوانی مصوبات بودجه ۹۸ با برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی/ تسهیل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با تصویب بودجه

مهران کفاش معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: مصوبات وزارت راه و شهرسازی و تصویب آنها در مجلس شورای اسلامی با برنامه‌های مقام عالی وزارت همخوانی داشته و اجرای پروژه‌های مدنظر ایشان را تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی درخصوص پیگیری مصوبات سفرهای وزیر راه و شهرسازی به استان‌های مختلف اظهار کرد: همان طور که تاکنون مشخص شده آقای اسلامی یک وزیر کاملا عملگراست که با حضور مستمر و میدانی در استان‌ها و بازرسی‌هایی که از پروژه‌ها دارند این مساله را ثابت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست آقای وزیر بر مبنای صداقت است، ایشان معتقد است یا نباید تعهدی داد که نتوان آن را عمل کرد و  یا اگر قول یا تعهدی داده شد باید قطعا اجرایی شود.

کفاش بابت تصویب بودجه سال آینده و محقق شدن نزدیک به ۹۸ درصد خواست وزارتخانه که در هیات دولت مطرح شده بودند، گفت: خوشبختانه در بودجه سال آینده یک اتفاق خوب افتاد و آن مصوب شدن بیشتر مواردی بود که مهندس اسلامی در دولت از آن‌ها درخصوص بودجه ۹۸ دفاع کرده بود.

وی ادامه داد: در این خصوص تفاوت زیاد مباحث ارائه شده در کمیسیون تلفیق با لایحه بودجه، بیانگر تلاش‌هایی است که در بحث بودجه و تصویب مصوبات صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد اینکه تصویب بودجه سال آینده با اقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه تاثیری در عملیاتی شدن پروژه های این وزارتخانه عظیم خواهد داشت، تصریح کرد: در سفرهای آقای وزیر و برنامه‌هایی که ارائه دادند مصوباتی داشتیم که اهم آن در بحث مسکن بود. با تصویب بودجه ۹۸ ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مدنظر وزارتخانه تسهیل شده و مصوبات در راستای برنامه‌هایی است که مقام عالی وزارت ارائه دادند.

وی ادامه داد: این مساله بسیار مهم و حائز اهمیت است که مصوباتی که مستقیم برای وزارتخانه و بنیاد مسکن مصوب شدند مسیر ارائه برنامه‌های وزارتخانه و شخص آقای وزیر را بسیار تسهیل خواهد کرد. در بحث مسکن موضوعات دیگری هم بود که از جمله آنها افزایش سرمایه بانک مسکن بود که در این خصوص اتفاقات خوبی هم برای شهرهای جدید و شرکت عمران در حوزه مسکن رقم می‌خورد.

مهران کفاش با اشاره به اینکه با توجه به بودجه ۹۸ اتفاقات خوب دیگری در حوزه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله حوزه ریلی خواهد افتاد، اظهار کرد: در حوزه ریلی هم مصوبات خیلی خوبی داشتیم که اجرای پروژه‌های این حوزه را نیز تسهیل می‌کند. به همین خاطر به نظر می‌رسد با تصویب اکثریت مصوبات مدنظر وزارتخانه در بودجه ۹۸ شاهد رونق و توسعه خوبی در همه حوزه‌ها به خصوص مسکن و ریلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این بین یک اتفاق خوب دیگر که در بحث تصویب بودجه ۹۸ افتاد در بحث پروژه‌های ملی بود و در این زمینه توانستیم بخش عمده‌ای از اعتبارات در اختیار نمایندگان مجلس را به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهیم که بیش از ۵۰ درصد این اعتبارات بود. به نظر می‌رسد با حل بحث نقدینگی و امید به اینکه دولت به مشکل نخورد، با مصوباتی که وزارت راه و شهرسازی در بودجه داشت این مصوبات با برنامه‌های مهندس اسلامی در حوزه‌های مختلف همخوانی دارد.

نظر شما