شناسهٔ خبر: 65317 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش هواشناسی

بارش باران در نیمه غربی کشور/ فردا افزایش دمای هوا در اکثر شهرها

هواشناسی سامانه بارشی روز پنجشنبه با ورود از نیمه غربی کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارش باران آغاز می‌شود، بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به‌ ویژه در اواخر وقت پنج‌شنبه به صورت برف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۹۷ در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و شمال هرمزگان شاهد رگبار باران و رعدوبرق گاهی وزش باد و در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش برف ‌هستیم.

فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است که با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور استان‌های واقع در شمال غرب و غرب و جنوب غرب کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرند و بارش باران این مناطق را فرا می‌گیرد و در مناطق سردسیر و مرتفع به‌ ویژه اواخر وقت پنج‌شنبه بارش‌ به صورت برف خواهد بود.

روز پنجشنبه با افزایش سرعت باد جنوبی در جنوب و غرب استان خوزستان احتمال ریزش گرد و خاک وجود دارد.

امروز قسمت‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود و از بعد از ظهر پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج است.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا هجدهم اسفند‌ماه سال جاری ۱۸۱.۷ ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۱.۴ ‌میلیمتر ثبت شد، بنابراین بارش سال جاری ۱۲۳.۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۴۹.۶ ‌میلی‌متر ثبت شد که بارش سال جاری ۲۱.۳ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان ۴۹ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرمترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۷.۳ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منشی ۱۲.۵ درجه سلسیوس بوده است.

نظر شما