شناسهٔ خبر: 65395 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از متروی هشتگرد مطرح شد

اراده مصمم برای تکمیل متروی هشتگرد تا تابستان ۹۸/ احداث خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین/ بهره‌برداری از جاده طالقان در سال آینده

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی با ابراز رضایت از پیشرفت کیفی پروژه متروی هشتگرد، گفت این پروژه تا اواسط تابستان ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث خط متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران گفت: متروی هشتگرد یكی از پروژه‌های متفاوتی است كه در دستور كار قرار ما قرار دارد. اگرچه آزادسازی مسیر و تامین امكانات فنی مورد نیاز پروژه تا كنون زمان زیادی برده ولی خوشبختانه عملیات از نظر كیفی بسیار خوب پیش رفته است.

اسلامی در ادامه از پیشرفت فیزیكی بیش از ٧٧ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: درحال حاضر اكثر تجهیزات و امكانات پروژه تأمین و در اختیار پیمانكاران قرار گرفته تا هرچه سریعتر نصب شود.

وی با تأكید بر اینكه این پروژه تا اواسط تابستان ٩۸ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: مردم اطمینان داشته باشند كه در روند كار وقفه‌ای به وجود نمی‌آید و اراده‌ای مصمم برای تكمیل طرح ازسوی تمامی دست اندركاران، نمایندگان، استانداری و شركت عمران شهرهای جدید در این حوزه وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از اجرای خط دوم راه‌آهن كرج - قزوین خبر داد و گفت: این پروژه نیز هم اكنون درحال احداث است كه در كنار سایر امكانات موجود قطعا در كاهش بار ترافیكی جاده كرج - قزوین و افزایش ایمنی و سرعت سفرها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

اسلامی همچنین از بهره‌برداری جاده طالقان در سال آینده خبر داد و گفت: موانع این پروژه هم اكنون درحال بررسی و رفع است كه تلاش می‌شود تا سال آینده تكمیل شود. نكته مورد اهمیت در پروژه این است كه در طول اجرای پروژه فضای سبز و گردشگری طالقان نیز تخریب نشود و برای نسل‌های آینده حفظ شود و قابل استفاده باشد.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصوبه شورای پول و اعتبار در افزایش وام ساخت مسكن گفت: یكی از تأكیدات جدی ما جریان سازی برای تسریع در روند تولید و عرضه مسكن است. به این منظور تسهیلاتی كه در حال حاضر به سازندگان داده می‌شود افزایش یافته و امكان انتقال آن به خریدار نیز فراهم شده است.

وی افزود این اقدام علاوه بر مشوق‌های ساخت مسكن و ارایه كارت خرید مصالح، آیتم‌های اصلی برای شتاب دادن به جریان تولید مسكن خصوصا برای اقشار متوسط و رو به پایین كشور در این دوره به شمار می‌رود. وی تاکید کرد: اطمینان داریم این برنامه‌ها كفایت كرده و تورم‌زا نیست و قیمت مسكن را به طور متناسب حفظ می‌كند.

نظر شما