شناسهٔ خبر: 65479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجائی بیش از ۳ میلیون و ۴۵۱ هزارتن کالا در استان اردبیل

باربری کامیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماه نخست امسال بیش از ۳ میلیون و ۴۵۱ هزارتن کالا در محورهای مواصلاتی جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل, مدیراین اداره کل گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۳ میلیون و ۴۵۱ هزارتن کالا در محورهای مواصلاتی جابجا شده است.

علی رحمتی در بازدید از شهرک حمل و نقل اردبیل با اعلام این خبر و با بیان اینکه متوسط مسافت طی شده در هر سفر طی ۱۱ ماه امسال ۴۳۳ کیلومتر  به ثبت رسیده است، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۵۴ هزار و ۱۷۲ بارنامه صادر شده که بیشترین رشد صدور بارنامه با ۳۸ درصد در خلخال مشاهده می شود و گندم در صدر کالاهای جابجا شده قرار دارد.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به اینکه ۱۰ کالای عمده طی مدت ذکر شده در محورهای مواصلاتی جابه جا شده، تصریح کرد: گندم انسانی، سیب زمینی، سیمان کیسه ای، سیمان فله تیپ ۲، گازوئیل، آب معدنی، چوب، انواع آرد، علوفه و انواع تخته کالاهای جابه جا شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان گفت: ۷۲۰۰ دستگاه کامیون در حمل و نقل کالا مورد استفاده بوده و ۱۱ هزار نفر راننده در این امر دخیل هستند.

نظر شما