شناسهٔ خبر: 65499 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی

اسکله گردشگری سهیلی در قشم به بهره‌برداری رسید/ ضرورت توجه همه‌جانبه به اقتصاد دریامحور

کشتی اسکله گردشگری سهیلی در جزیره قشم واقع در استان هرمزگان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر محمد اسلامی به استان هرمزگان، اسکله گردشگری سهیلی واقع در محدوده گردشگری جنگل‌های حرا در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح این منطقه گردشگری ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) و تقارن ماه رجب با سال نو اظهار داشت: خدا را شاکرم که در جمع مردم شریف جزیره قشم حضور پیدا کرده و از همه دست‌اندرکاران این پروژه گردشگری تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه بر ضرورت توجه همه جانبه به اقتصاد دریامحور تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های مردم در اقتصاد دریامحور حداکثر استفاده انجام شود.

این عضو کابینه تدبیر و امید بیان داشت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و همچنین تسهیل در سفرهای دریایی هموطنان به جزایر استان هرمزگان، فعالیت‌های عمرانی و اجرایی متعددی در اسکله‌های گردشگری کندالو، هنگام، شیب‌دراز، سهیلی، گورزین، لافت قدیم، صورت پذیرفته است.

اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های تردد دریایی و تجهیز بنادر مذکور به سیستم‌های پهلوگیری استاندارد شناورهای مسافری در سال گذشته انجام پذیرفته و ایجاد تسهیلات رفاهی برای گردشگران در بخش پسکرانه اسکله‌های گردشگری در قالب پروژه‌های عمرانی سال ۹۷ در استان هرمزگان طی ۶۷ روز به انجام رسیده و توسعه یافته است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: منطقه گردشگری سهیلی باید به خوبی از سوی مسئولان ذی‌ربط به منظور جلب گردشگر از اقصی نقاط کشور تبلیغ شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد می‌تواند منجر به خلق فرصت‌های اشتغال‌زایی پایدار، توسعه اجتماعی، اقتصادی و توریستی نقاط هدف گردشگری، افزایش ضریب ایمنی سفرهای گردشگران و مانور شناورها، همچنین ایجاد بستر رفاهی مناسب در پسکرانه اسکله‌های گردشگری برای مسافران شود.

گفتنی است از جمله اقدامات انجام شده در اسکله گردشگری سهیلی واقع در محدوده گردشگری جنگل‌های حرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

احداث سایه بان به طول ۲۴۰ متر در راستای مسیر سوار و پیاده شدن گردشگران به صورت جداگانه

احداث مسیر تردد، محوطه سازی و جداسازی مسیرهای پیاده روی و ماشین رو

احداث سر در ورودی و خروجی

احداث پله‌های سنگی جهت استقرار ایمن شماورها و سهولت در سوار و پیاده شدن مسافرین

ایمن‌سازی محدوده اطراف اسکله

ایجاد سیستم روشنایی

احداث سرویس‌های بهداشتی

نصب میز و نیمکت

ایجاد فضای سبز

نظر شما