شناسهٔ خبر: 65569 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه بودجه

افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت حمل و نقل ریلی مسافر

اسلامی در جمع وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت حمل و نقل مسافری ریلی با امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه امضای تفاهمنامه توسعه ناوگان ریلی در سازمان برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امضای این تفاه‌منامه اقدام مبارکی بود که حاصل مدت‌ها کار کارشناسی و استفاده از ظرفیت های گسترده اقتصادی و علمی کشور است.

وی افزود: طبق این قرارداد زمان‌بندی لحاظ شده است تا با توجه به تکمیل زیرساخت‌های ریلی و اتصال مراکز شهرها به شبکه ریلی از ناوگان مناسب برای بهره‌برداری نیز برخوردار باشیم.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت مسافری ریلی کشور با امضای این تفاهم‌نامه خبر داد و گفت: یکی دیگر از مزایای این تفاهم‌نامه تثبیت مهارت و ظرفیت تولید کارخانه‌های واگن‌سازی و لوکوموتیوسازی کشور است که تقویت پولی و اقتصاد ملی کشور را در بر دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: یکی از نکات برجسته این تفاهم‌نامه منتفع شدن تولیدکننده و خریدار محسوب می‌شود که البته بندهای نظارتی متعددی در آن دیده شده است.

اسلامی با اشاره به تمهیدات ریلی برای سفرهای نوروزی ۹۸ اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال ۲۳۵ رام قطار برای جابه جایی مسافر ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر در نظر گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: پروژه‌های بزرگ ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی در دست اجرا است که امیدواریم از سوی دولت و صندوق توسعه ملی مورد حمایت قرار بگیرد.

نظر شما