شناسهٔ خبر: 65579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خوزستان برای بیش از ۶۴۰ نفر اشتغال‌زایی دارند

مجتمع خدماتی رفاهی معاون فنی و نظارت اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۶۴۰ نفر در سال جاری به صورت مستقیم در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی خوزستان مشغول به کار بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، معاون فنی و نظارت این اداره کل گفت: ۶۴۰ نفر در سال جاری به صورت مستقیم در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی خوزستان مشغول به کار هستند.

محمد طلا شجاعی در جلسه آمادگی مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راه که در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی با مدیران و بهره برداران مجتمع های خدماتی رفاهی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی است.

شجاعی در بحث ایجاد اشتغال در مجتمع های خدمات رفاهی گفت: در حال حاضر ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال در استان وجود دارد که برای بیش از ۶۴۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه میزان استقبال سرمایه گذاران در این بخش بیش از ظرفیت محدود جاده ها است، عنوان کرد: در این خصوص طرح جامع مجتمع های خدمات رفاهی در سال ۹۵ به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان و شورای توسعه و برنامه ریزی رسید.

وی در ادامه افزود: بر اسا س این طرح مجتمع ها در جاهای مورد نیازاحداث می شوند و هدف افزایش تعداد مجتمع ها بر اساس رعایت فواصل و تعیین نقاط مورد نیاز به ۱۵۵ مجتمع است.

شجاعی اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهینه به مسافران کمیته ویژه نظارت مصوب ستاد خدمات سفر کشور در قالب اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای، اداره کل میراث فرهنگی،شرکت پخش ملی فرآورده ها ی نفتی، معاونت بهداشت و درمان، ستاد اقامه نماز و اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا  بر فعالیت این مجتمع ها نظارت می کند.

وی با بیان آغاز نظارت کمیته کار بر فعالیت مجتمع ها از سال ۹۶ گفت: بازدید ها و رفع نواقص از سال ۹۶ تا کنون دربهبود ارائه خدمات تاثیر زیادی داشته است و مجتمع هایی که در اصلاح و رفع نواقص کوتاهی کنند تعطیل می شوند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان در پایان عنوان کرد: در نظر گرفتن جایگاه سوخت یا رستوران،نمازخانه و سرویس بهداشتی به تفکیک، فروشگاه، اتاق کودک و مادر، پارکینگ و فضای سبز در مجتمع های خدمات رفاهی الزامی است همچنین جهت ارتقا سطح خدمات، مناسب سازی فضا برای معلولین و نصب بنر معرفی مدیر داخلی و درج سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱دو ۲۰۰۰۱۴۱ بر روی بنر جهت رسیدگی به شکایات و نظرات شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما