شناسهٔ خبر: 65614 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

یک روز پیش از آغاز سال نو انجام شد؛

نخستین عملیات نجات با مشارکت پهپادهای سازمان راهداری

جاده چالوس معاون دفتر توسعه ایمنی راه از انجام نخستین عملیات نجات جاده‌ای با مشارکت پهپادهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد.

سید احمد هاشمیان، معاون دفتر توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از انجام نخستین عملیات نجات جاده‌ای با مشارکت یگان پهپاد واکنش سریع کارگروه پهپاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد.

هاشمیان با اشاره به کشف یک مورد خودرو در زیر بهمن توسط پهپادهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: این اتفاق در ساعت 11:30 دقیقه صبح امروز، در محدوده پیچ آیینه محور کندوان رخ داد.

وی ادامه داد: هنگامی که پهپاد خودروی مذکور را کشف کرد، مشاهده شد که نیروهای مردمی، گشت راهداری و پلیس راهور به محله حادثه رسیده و عملیات نجات را آغاز کردند. لذا روند انجام عملیات نجات از طریق پهپاد پیگیری شد. 

به گفته هاشمیان، سرنشینان این خودرو در سلامت کامل هستند و خودرو نیز آسیب چندانی ندیده است. 

گفتنی است امسال برای اولین بار از پهپاد برای رصد سفرهای جاده‌ای در ایام نوروز استفاده شده است، به گونه‌ای كه ایستگاه‌هایی جهت پوشش پهبپادها تعبیه شده و در صورت نیاز از امكانات هوانیروز و پتانسیل‌های هوایی نیز در جهت سرعت‌ بخشیدن به خدمات‌رسانی، دریافت اطلاعات و آمار تردد در محورها و گره های ترافیكی و بروز مشكلات احتمالی در راههای مواصلاتی، استفاده می‌شود.