شناسهٔ خبر: 65663 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور اعلام کرد:

افزایش ۳۹۰ درصدی تماس كاربران با سامانه های ۱۴۱ درایام تعطیلات نوروزی

مرکز مدیریت راه‌ها ​ مدیر مركز مدیریت راه‌های كشور با بیان اینکه از ابتدای طرح سفرهای نوروزی ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا سوم فروردین ۱۳۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ تماس با سامانه ۱۴۱ از سوی هموطنان و كاربران جاده‌ای ثبت شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته بیش از ۳۹۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، علی‌اكبر آشوری اظهار داشت: از ابتدای  طرح سفرهای نوروزی ۲۵ اسفند ۹۷ تا سوم فروردین ۹۸ بالغ بر ۲  میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ تماس با سامانه ۱۴۱ از سوی هموطنان و كاربران جاده‌ای ثبت شده و خدمات و اطلاعات مورد نیاز از سوی كاركنان و اپراتورهای مركز مدیریت راه‌های كشور ارایه شده است كه نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته بیش از ۳۹۰ درصد افزایش نشان می‌دهد كه این امر به‌دلیل افزایش ظرفیت زیرساختی دریافت تماس‌های ۱۴۱ از سراسر كشور، همچنین اطلاع رسانی و شناخته شدن بیشتر سامانه ۱۴۱ در میان كاربران جاده‌ای است.

وی افزود: باتوجه به افزایش ظرفیت عملكردی بخش پاسخگویی سامانه ۱۴۱، كل تماس‌های تلفنی بخش پاسخگویی ۱۴۱ از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفند تا سوم فروردین سال جاری  بالغ بر ۴۷ هزار و ۷۷۳ مورد بوده است كه نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۱۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آشوری درخصوص سهم سامانه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی ۱۴۱ در مدت مذكور بیان كرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار و ۴۸۳بازدید كاربران از سایت www.۱۴۱.ir كه نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۲۶.۹ درصد افزایش و تعداد ۱۶۲ هزار و ۸۱۸ درخواست كاربران در اپلیكیشن همراه ۱۴۱ نیز در مقایسه با مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته با ۲۶ درصد افزایش ثبت گردیده است.

وی همچنین افزود: كل پیامك ارسال شده با سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به هموطنان بالغ ۱۵۵ هزار  ۶۳۷پیامك بوده است كه نسبت به مدت مشابه در طرح نوروزی سال گذشته ۱۷۴.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی از رانندگان و مسافران جاده‌ای درخواست كرد تا برای سفری ایمن و داشتن آرامش خاطر قبل از سفر حتماً از وضعیت راه‌های كشور از طریق سامانه‌های جامع ۱۴۱ مطلع شوند.

گفتنی است: در راستای توجه به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد هم‌وطنان به اطلاعات جاده‌ای، در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ اطلاعات مربوط به تصاویر لحظه‌ای از وضعیت ترافیكی راه‌های كشور و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران ارایه شده است.