شناسهٔ خبر: 65721 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی خبر داد:

آمادگی کامل فرودگاه‌های مشهد و بجنورد در صورت وقوع سیل

فرودگاه مشهد با توجه به پیش‌بینی وقوع سیل در خراسان رضوی و خراسان شمالی تمهیدات لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی در فرودگاه‌های این استان‌ها اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، محمدباقر قاسم زاده با بیان اینكه از شامگاه گذشته (پنجم فروردین) بارندگی به صورت منقطع در مشهد ادامه دارد، عنوان كرد: جلسه ای با استاندار و ستاد بحران خراسان رضوی برگزار كرده ایم و توصیه های لازم نیز برای جلوگیری از ایجاد خسارت بر اثر سیل دریافت شده است.

قاسم‌زاده افزود: از زمان آغاز بارش نیروهای عملیاتی در فرودگاه مشهد مستقر شده‌اند و تجهیزات فنی و ناوبری نیز به طور كامل بررسی شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: خوشبختانه فرودگاه مشهد در منطقه مرتفعی قرار دارد و احتمال نفوذ سیل به آن كم است. از سوی دیگر فرودگاه كاملا برای هدایت و خدمت‌رسانی به پروازهای امدادی آمادگی دارد.

همچنین سید مهدی رزاز، مدیر فرودگاه بجنورد از آمادگی كامل نیروها و تجهیزات فرودگاه در صورت وقوع سیل خبر داد و عنوان كرد: تجهیزات لازم نظیر بیل مکانیکی را در فرودگاه مستقر كرده ایم و نیروهای تاسیساتی و عملیاتی نیز آماده باش هستند.

رزاز گفت: در صورت وقوع سیل امكان آبگرفتگی و نفوذ آب از قسمت جنوبی به فرودگاه وجود دارد كه برای مقابله با این مشكل تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی عنوان كرد: بارندگی در خراسان شمالی از شامگاه گذشته (پنجم فروردین) آغاز و شهرهای اسفراین و راز و جرگلان دچار سیل شده‌اند.