شناسهٔ خبر: 65739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

قدردانی رییس‌جمهوری از پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در روزهای اخیر/ رییس مجلس عملکرد هواشناسی در روزهای گذشته را دقیق و به موقع دانست

ساختمان سازمان هواشناسی رییس جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت، ضمن قدردانی از زحمات سازمان هواشناسی در روزهای اخیر تأکید کرد که این روند در روزهای آتی نیز تداوم داشته و به جلوگیری از خسارت بروز حوادث کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کل کشور علی لاریجانی رییس مجلس نیز پیش از ظهر سه‌شنبه ششم فروردین ۱۳۹۸ در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم، بارندگی‌های اخیر کشور را خیر و برکت دانست و افزود: اما باید آمادگی داشته باشیم تا در صورت شدت گرفتن بارش‌ها آسیبی به کشور وارد نشود.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان هواشناسی گزارش‌های دقیقی برای استان قم و دیگر استان‌ها از ابتدای سال ارائه و هشدارهای به موقعی را نیز صادر کرد که اگر دیگر دستگاه‌ها مانند هواشناسی عمل می‌کردند، خسارت‌های سیل اخیر به حداقل می‌رسید.

لاریحانی تصریح کرد: اگر در سیل شیراز دقت‌های لازم می‌شد، شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم، باید اطلاع‌رسانی دقیقی به مسافرین در شیراز صورت می‌گرفت و مردم راهنمایی می‌شدند.

وی ادامه داد: در سیل گلستان نیز مواردی همچون عدم لایروبی و ساخت و ساز بدون ضابطه برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرد که اگر قبلاً به آن‌ها توجه می‌شد شدت خسارات کم‌تر از این‌ بود.

گفتنی است: اختلالات جوی و بارش شدید باران در چند روز گذشته موجب جاری شدن سیل و وارد شدن خسارت به شهرها، جاده‌ها و ابنیه‌ها در چند استان کشور شد.