به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری با اشاره به اینکه در دو بخش جادهای خسارتهایی داشتیم، گفت: در حوزه راه و راه آهن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به مازندران وارد شده که خسارت به راه آهن ۱۵ میلیارد تومان و مابقی خسارات در حوزه راههای اصلی و فرعی روستایی بود که پس از مشخص شدن میزان دقیق مبلغ خسارتها نسبت به انتخاب مشاور و طرح مطالعاتی اقدام میشود و پس از مشخص شدن پیمانکار، عملیات مربوط به بازسازی محورهای مواصلاتی اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که عملیات زهکشی در نواحی بالادست راههای استان از موضوعات مهم و اساسی است اظهارداشت: باید این فرآیند مهم عملیاتی و اجرایی شود تا آبها به مسیرهای مشخص هدایت شده و منجر به حوادث این چنینی نشود.
مدیرکل راه شهرسازی گفت: در مناطق دشت، خیز فراوانی در خصوص تجاوز به حریم رودخانهها صورت گرفته است که سبب شد تا طبیعت مسیر خود را پس بگیرد، لذا سیلابهای اخیر نشان داد که باید نسبت به بستر و حریم رودخانهها مراقبت و هوشیاری بیشتری به خرج دهیم.
نظری تصریح کرد: در جریان سیل اخیر که در استان رخ داد، پلها و دیوارههایی که آسیب دیده و یا تخریب شده ناشی از تجاوزهایی بوده است که نسبت به رودخانه ها صورت گرفته است.
وی یادآور شد: آببندانها ظرفیتهای مناسبی برای استان است که اعتبارات ملی مناسب برای این مهم در نظر گرفته شد.
وی افزود: برای جلوگیری از تخریب بستر رودخانه ها باید سازههای خوبی در نظر گرفته و منابع مناسبی تخصیص داده شود تا انشاالله شاهد حوادث مشابه در سالهای آینده نباشیم.
نظری به برنامه کنترل سیلابها اشاره کرد و گفت: سند کنترل سیلابها و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در حال تدوین است تا مازندران هم دارای ردیف اعتبار ملی جهت کنترل سیلاب شود.