شناسهٔ خبر: 65868 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه اراک عنوان کرد:

برنامه‌ريزی فرودگاه اراک برای حمايت از بخش خصوصی در تعمير تجهيزات زمينی پرواز

فرودگاه اراک رحیم حسین نسب اظهار داشت؛ در سال جاری بر تکميل پروژه بهسازی ترمينال و استفاده از بخش خصوصی در تعمير تجهيزات زمينی پرواز متمرکز می‌شويم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رحیم حسین نسب مهمترین برنامه این فرودگاه در سال آتی را انجام ۲۰ درصد باقی مانده از پروژه بهسازی ترمینال و محاوط اعلام كرد و گفت: به این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. همچنین در نظر داریم از بخش خصوصی در ورود به تعمیر تجهیزات زمینی پرواز در فرودگاه اراك حمایت و تفاهمنامه هایی را برای توسعه گردشگری منعقد كنیم.

مدیر فرودگاه اراك همچنین با بیان اینكه جلسات متعددی برای اجرای بهینه برنامه های نوروزی بر اساس دستورالعمل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شده است، عنوان كرد: نوروز امسال شاهد برقراری پروازهای عسلویه- اراك و مشهد- اراك خواهیم بود.

حسین نسب بر برنامه های این فرودگاه در ارتقای رضایت شهروندان تاكید کرد و گفت: در این راستا اواسط سال ۹۷ تلاش كردیم با همكاری مدیران فرودگاه های خرم آباد و همدان كه همجوار ما هستند بر اساس اولویت ها و در نظر گرفتن شرایط خاص هر استان، به همپوشانی در برنامه پروازی بپردازیم.

وی همچنین افزایش درآمدهای فرودگاه با استفاده از ظرفیت های استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا توانستیم نسبت درآمد به هزینه را از یك به ۱۲ در سال ۱۳۹۵ به یك به هشت در سال ۱۳۹۶ و یك به شش در سال ۱۳۹۷ برسانیم. از سوی دیگر بر توسعه پروازهای فرودگاه تمركز كردیم و از فضاهای بلااستفاده برای افزایش فضای ترمینال بهره بردیم كه هنوز نیز روند بهسازی در حال تكمیل است.

حسین نسب در ادامه به گام های بلند فرودگاه اراک برای توسعه هوانوردی عمومی اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر فرودگاه اراك روی تعطیلی پرواز را ندیده و شاهد افزایش روند پرواز و توسعه خدمات جانبی فرودگاه هستیم.

وی در پایان گفت: استان صنعتی مركزی كه زادگاه امام راحل است دارای لیاقت و ظرفیت پروزاهای بیشتر و گسترش صنعت هوانوردی است و تمام مجموعه فرودگاه اراك تلاش های بی شائبه ای برای توسعه كمی و كیفی خدمت رسانی صنعت هوانوردی داشته است.