شناسهٔ خبر: 65879 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

خسارت سنگین به راه‌ها و پل‌های لرستان/ فعالیت راهداران برای بازگشایی محورهای مسدود شده/ لزوم تجدید نظر در مفروضات مهندسی برای جلوگیری از خسارات بعدی

حضور وزیر راه و شهرسازی در مناطق سیل زده استان لرستان و شرکت در ستاد مدیریت بحران این استان محمد اسلامی با اشاره به خسارات سنگین راه‌ها و پل‌ها در استان لرستان گفت: در حال حاضر راهداران با تمام قوا مشغول فعالیت برای بازگشایی محورهای مسدود شده هستند.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که همراه با معاون اول رییس جمهور به مناطق سیل‌زده غرب کشور سفر کرده است، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه باران رحمت الهی است و باید برای آن شاکر باشیم، گفت: حجم بارش‌هایی که در استان لرستان رخ داده بی سابقه است. اکنون با شرایطی مواجه هستیم که پل ‌های کوچک و آب رودها، با توجه به اینکه مفروضات طراحی آن‌ها با شرایط تاریخی بارش‌های گذشته تنظیم شده بوده، آسیب دیده یا از جا کنده شده اند.

وی که روز گذشته، از استان کرمانشاه نیز بازدید کرده است، ادامه داد: بیش‌ترین حجم بارش و بیش‌ترین آسیب به راه‌ها در استان لرستان اتفاق افتاده است. آسیب در این استان فوق‌العاده سنگین و سهمگین است و شامل موارد متعددی چون آب شستگی، فرونشست، ریزش، رانش و ... می‌شود.

اسلامی با اشاره به فعالیت بدون توقف راهداران در استان‌های سیل‌زده، به خصوص لرستان افزود: نکته حاثر اهمیت این است که در شرایط کنونی وضعیت عبور و مرور برای مردم فراهم شود. راهدارها در حال انجام فعالیت هستند تا بتوانند مسیرهای مسدود شده را بازگشایی و تخریب‌ها را تا حد امکان ترمیم کنند.

وزیر راه و شهرسازی سپس به لزوم تغییر نگرش در احداث راه‌ها و ابنیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر اقلیم صورت گرفته و تجربه‌ای که از بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر داشتیم، لازم است تجدید نظر جدی در مفروضات طراحی راه‌ها و پل‌ها انجام داده و در امر مهندسی راه تغییر نگرش دهیم تا در آینده مجددا شاهد چنین خسارات و اتفاقاتی نباشیم.