شناسهٔ خبر: 65964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محبوبی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد

بازگشایی ۵ محور برای تردد خودروهای راهداری، امدادرسانی و محلی در گلستان/ فعالیت ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در مسیرهای سیل‌زده

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از فعالیت ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در مسیرهای سیل‌زده استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۴ اکیپ راهداری، ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات پیمانکاران و درکل ۷۱۲ دستگاه ماشین‌آلات متعلق به راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دولتی و نظامی در منطقه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت عملیات بازگشایی راه‌های استان بیان کرد: درحال حاضر محورهای آزادشهر به شاهرود و گرگان به شاهرود عملا برای ترافیک محلی، امدادی و بین شهری باز است ولی به دلیل ریزش و رانش‌های مکرر هنوز به طور رسمی باز اعلام نشده است.

حسین محبوبی با تأکید براینکه محور آق‌قلا به مرز اینچه‌برون همچنان درگیر آبگرفتی بوده و بسته است گفت: در این منطقه برخی از نقاط شکافته شده و هنوز لوله‌گذاری نشده است به همین دلیل امکان تردد از این محور همچنان غیر ممکن است.

وی ادامه داد: سه راهی یساقی به بندر ترکمن نیز به دلیل وجود آب بر روی پل و جاده هنوز بسته بوده و امکان تردد در آن وجود ندارد.

به گفته وی سایر محورهای آق قلا به سه راهی عطاآباد، آق قلا به گنبد و گنبد به کلاله نیز در استان همچنان مسدود بوده و با عنایت به احداث پل‌های موقت با تلاش‌های راهداران و برادران سپاه و ارتش در محورهای گرگان – آق‌قلا، خواجه نفس – گمیشان، گمیشان – آق‌قلا تردد صرفا برای خودروهای راهداری، امدادرسانی و محلی برقرار است.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: محور یک باند خواجه‌نفس- گمیشان در ساعات زوج مسیر از خواجه نفس به گمیشان و در ساعات فرد از مسیر گمیشان به خواجه نفس تردد برقرار خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه سخنان خود از فعالیت ۲۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در مسیرهای سیل‌زده استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۴ اکیپ راهداری، ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات پیمانکاران و ۷۱۲ دستگاه ماسین‌آلات متعلق به ارگان‌های دولتی و نظامی در منطقه مشغول فعالیت هستند./