شناسهٔ خبر: 65980 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری

ارتباط جاده ای روستاهای کردستان فردا برقرار می‌شود/بحران تخلیه آب از واحدهای مسکونی شهرک کوثر حل نشده است

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اعلام اینکه ارتباط روستاهای کردستان که پل‌هایشان تخریب شده است فردا برقرار می‌شود، گفت: در شهرک کوثر در ناحیه منفصل شهری سنندج، تاکنون ۶۰ واحد مسکونی تخلیه شده اند و در مدارسی که برای ستاد طرح نوروزی در نظر گرفته‌ایم اسکان داده شده‌اند.

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان و بازگشایی راه‌های استان را تشریح کرد.

ملکی گفت: میزان متوسط بارندگی‌های در یکشنبه و دوشنبه در استان ۸۰ میلمتر بوده که بیشترین آن در کامیاران با ۱۲۵ ملیمتر گزارش شد. با این شدت بارش‌های سیل‌آسا، شاهد طغیان رودخانه‌های استان از جمله در شهر سنندج بودیم که دو ناحیه منفصل شهری تحت‌تاثیر این سیل قرار گرفتند.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه راه‌های مواصلاتی نیز در برخی از مسیرها از جمله گردنه صلوات‌آباد، گردنه ژالانه-مریوان، گردنه کامیاران، سروآباد-کامیاران از جمله محورهای مسدودی بودند که بیشتر آنها با تلاش مجموعه راهداری و پلیس راه استان بازگشایی شدند. اما گردنه ژالانه به خاطر ریزش بهمن همچنان مسدود است.

به گفته وی، در سطح استان حدود ۷۶۰ واحد تخریبی و خسارتی، ۴۲۰ واحد دامی تخریبی و خسارتی  و همچنین یک نفرفوتی در شهرستان قروه بر اثر سیل داشتیم.

ملکی افزود: محورهای ارتباطی حدود ۳۷ روستای استان به خاطر بالاآمدن و طغیان رودخانه ها و شکستن پل ها مسدود بودند که تلاش کردیم تا بیشتر این محورها ارتباط شان برقرار شود. در خصوص بازگشایی محورها و راه ها هم از امکانات بخش دولتی و هم بخش خصوصی بهره مند شدیم تا ارتباط برقرار شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی ما این است که روستاهایی که پل هایشان را آب برده راه ارتباطی شان تا فردا برقرار شود.

ملکی در بیان حل مشکلات سه ناحیه منفصل شهری که پیش‌تر اعلام شده بود در وضعیت بحرانی به سر می‌برند، اعلام کرد: مشکلات حسن آباد و نایسر حل شده است اما شهرک کوثر که بر اثر سیلاب دچار وضعیت بحرانی بود همچنان در شرایط نامساعدی به سر میبرد. سطح آب پایین نیامده است و همچنان آب به داخل شهرک می‌آید.  تاکنون ۶۰ واحد مسکونی تخلیه شده اند و در مدارسی که برای ستاد طرح نوروزی در نظر گرفته‌ایم اسکان داده شده‌اند.